تغییر در قوانین ثبت احوال ضروری است

رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: در حال حاضر با قوانینی مواجه هستیم که برخی از آنها مربوط به قبل از انقلاب است و زمان زیادی از آن گذشته و باید تصحیح شده یا اینکه در این قوانین تحولاتی ایجاد شود.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبر نگاران به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت احوال، ناظمی اردکانی گفت: باید مدیران در این زمینه دیدگاه‌های خود را ارائه کنند تا با تصویب آنها زمینه تسریع و تسهیل در انجام امور فراهم شود.
 ناظمی اردکانی ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی، ارتقای بهره‌وری و کارآیی سازمان، تعامل بهتر و انجام بهینه ماموریت‌های این سازمان و بهبود روند کاری در سازمان را از جمله محورهای مورد توجه برای اصلاح و تحول دانست.
وی گفت: از جمله این موارد می‌توان به دستورالعمل صدور کارت هوشمند ملی اشاره کرد که باید سریع‌تر تنظیم شود تا در زمان شروع کار مشکلی در مسیر انجام آن نباشد.
ناظمی اردکانی در ادامه از راه‌اندازی شبکه استعلام این سازمان خبر داد و گفت: تحقق این مهم به دلیل الکترونیکی شدن اسناد سجلی جمعیت کشور است و برای عملیاتی شدن این طرح، ظرفیت‌های لازم در ثبت احوال فراهم شده است و در این راستا تاکنون ۸۰ دستگاه با این شبکه در کشور مرتبط هستند. 
رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: با راه اندازی شبکه استعلام در دور بعدی انتخابات اعلام احراز هویت نامزدها در عرض یک ساعت قابل انجام خواهد بود.    گفتنی است: این گردهمایی با حضور ریاست، معاونین، مشاورین و مدیران کل ستادی و استانی با هدف پایش عملکرد سه ماهه اول سالجاری به مدت دو روز در مشهد مقدس برگزار شد.
 همچنین گردهمایی مدیران کل ستادی و استانی چهار بار در سال برگزار می‌شود و گردهمایی اول با هدف تبیین برنامه راهبردی، گردهمایی دوم با هدف پایش اول برنامه راهبردی، گردهایی سوم با هدف پایش دوم برنامه راهبردی سال و گردهمایی آخر به منظور ارزیابی عملکرد فعالیت ادارات کل برگزار می‌شود.  /ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.