تغییرسیاست های بانک مرکزی ژاپن

۱۲ام بهمن ،

بینا- بانک مرکزی ژاپن برای حل مشکلات اقتصادی کشور، سیاست های مالی اش را تعدیل می کند.
به گزارش بینا به نقل از بلومبرگ، شینزو آبه اول وزیر ژاپن امروز در سخنانی اعلام کرد اقتصاد این کشور ضعیف است. تورم یکی از مشکلات اصلی است که گریبانگیر اقتصاد ژاپن شده است. یکی از اقداماتی که بانک مرکزی ژاپن برای حل این مشکل انجام داده تسهیل مقررات مالی در کشور است. هیروهاید یاماگوچیHirohide Yamaguchi، معاون رئیس بانک مرکزی ژاپن امروز اعلام کرد اگر لازم باشد سیاستهای مالی تسهیل کننده تری نیز در کشور اجرا خواهد شد. بانک مرکزی ژاپن قصد دارد میزان تورم در این کشور را به دو درصد کاهش بدهد.
شینزو آبه امروز در پارلمان ژاپن در این خصوص گفت.. دولت امیدوار است بانک مرکزی ژاپن بتواند در سریعترین زمان ممکن، به حدف خودش برای ایجاد ثبات قیمتها و تورم دو درصدی نائل شود.
اظهارات یاماگوچی دربارهٔ رویکرد مالی ژاپن بسیار مهم است زیرا وی یکی از اصلی ترین شخصیتهای تعیین کننده سیاستهای مالی این کشور به شمار می رود. وی سالها در صنعت بانکداری ژاپن حضور داشته است. این درحالی است که مقامات ژاپن، سومین قطب اقتصادی جهان امسال را با افزایش رشد اقتصادی پشت سر خواهد گذاشت. اعضای هیئت دولت ژاپن پیش بینی کرده اند رشد اقتصادی این کشور در سال مالی تازه که از اول ماه آوریل سال دو هزار و سیزده آغاز می گردد و تا پایان ماه مارس سال دو هزرا و چهارده ادامه می یابد به دو و نیم درصد برسد. البته به نقل از مقامات ژاپنی رشد اسمی اقتصاد کشور کمی از این رقم بیشتر خواهد بود و به حدود دو ممیز هفت دهم درصد خواهد رسید. افزایش نسبی رشد اقتصادی ژاپن می تواند سبب افزایش صادرات این کشور شود که درنتیجه به بالارفتن زایایی صنعتی در این کشور و سرمایه گذاری ها منجر خواهد شد. مقامات دولتی ژاپن پیش بینی کرده اند که با بهبود نسبی اوضاع اقتصادی کشور، میزان مصرف کردن مردم و میزان خرید خودرو افزایش یابد. قرار است از سال آینده مالیات بر مصرف در ژاپن افزایش یابد و مقامات ژاپن می گویند پیش از اجرایی شدن این قانون، میزان ورود مردم در عرصه اقتصادی افزایش خواهد یافت. پیش بینی می گردد اقدامات بانک مرکزی ژاپن در تسهیل فعالیتهای مالی نیز در فضای اقتصادی این کشور مثمر ثمر شود. به نقل از مقامات ژاپن، قیمت کالاهای مصرفی در این کشور باید برای سال مالی آینده نیم درصد افزایش یابد. ژاپن برای اولین بار در پنج سال قبل به چنین اقدامی دربارهٔ قیمت کالاهای مصرفی مبادرت می کند. این درحالی است که
کسری تجاری ژاپن در ماه نوامبر سال قبل به نه و نیم میلیارد دلار رسید . میزان خرید کالاهای ژاپنی در چین و کشورهای اروپایی کاهش یافته و همین مسئله ، بازار صادرات ژاپن را با مشکل مواجه کرده است.در سال قبل، صادرات ژاپن چهار ممیز دو دهم درصد کاهش یافت .

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.