تغییر برگزاری آزمون آیین نامه رانندگی

۲۸خردادماه،

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور نیروی انتظامی از مکانیزه شدن آزمون آیین‌نامه رانندگی در آینده نزدیک خبرداد و گفت: این طرح پس از گذراندن دوره آزمایشی در آموزشگاه‌های رانندگی تهران و سپس کل کشور به اجرا در می‌آید.

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، سرهنگ تزار در تشریح این خبر با بیان اینکه در حال حاضر، آزمون آیین‌نامه رانندگی به صورت نوشتاری و دستی در آموزشگاه‌های رانندگی سراسر کشور انجام می‌شود، اظهار داشت: در راستای کاهش تخلف و تقلب، آزمون آیین‌نامه رانندگی به صورت سیستمی و مکانیزه به اجرا در می‌آید.

وی با اشاره به اینکه این آزمون در آموزشگاه‌ها توسط کارشناس شماره یک راهنمایی و رانندگی اجرا می‌شود، گفت: سیستم به صورت اتفاقی سوالات آزمون را با دو زبان انگلیسی یا فارسی در اختیار هنرجویان قرار داده و آنها پس از انتخاب نوع زبان، ظرف مدت ۲۰ دقیقه به سوالات پاسخ می‌دهند؛ همچنین نتیجه قبولی یا مردودی از طریق سیستم به هنرجویان اعلام می‌شود.

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور ناجا از مکانیزه شدن آزمون آیین‌نامه رانندگی در آینده نزدیک خبرداد و یادآور شد: این طرح به مدت دو سال در مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اجرا می گردد؛ انشاءالله پس از گذراندن دوره آزمایشی، طرح مذکور ابتدا در آموزشگاه های رانندگی تهران و سپس سراسر کشور به اجرا در می آید.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.