تغییر ترکیب شورای سیاست‌گذاری خودرو

۱۹م دیماه ،

تغییر ترکیب شورای سیاست‌گذاری خودرو

موضوع بازنگری در ترکیب اعضای شورای سیاست‌گذاری خودرو توسط وزیر صنعت در حال بررسی است که در صورت نهایی شدن آن، جلسات شورا با ترکیب تازه و با حضور نماینده سازمان حمایت از سر گرفته می‌شود.

به گزارش «عصرخودرو»،به نقل از فارس، در حالی که مدت بسیاری از توقف برگزاری جلسات شورای سیاست‌گذاری خودرو می‌گذرد، بحث بازنگری در ترکیب اعضای این شورا مطرح شده و در حال بررسی است.
کیومرث فروتنی مدیرکل ماشین‌سازی و نیرو محرکه وزارت صنعت در این مورد گفت: در صورت نهایی شدن طرح بازنگری در ترکیب شورای سیاست‌گذاری خودرو از سوی وزیر صنعت، برگزاری جلسات این شورا با ترکیب تازه از سر گرفته می‌شود.
وی اظهار داشت: در پیشنهادی که به معاونت صنایع و وزیر صنعت ارائه شده، خواستار بازنگری در ترکیب اعضای شورای سیاست‌گذاری خودرو شدیم که در صورت نهایی شدن آن، سازمان حمایت نیز جز این شورا قرار خواهد گرفت.
فروتنی تصریح کرد: هنوز پاسخی در این مورد به ما ارائه نشده، ولی منتظریم تا نظر نهایی معاون وزیر و وزیر صنعت در این مورد اعلام شود.
وی ادامه داد: با نهایی شدن ترکیب تازه شورای سیاستگذاری خودرو، جلسات این شورا در قالبی تازه از سر گرفته خواهد شد.
ترکیب فعلی شورای سیاست‌گذاری خودرو
 در حال حاضر رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، مدیرعامل شرکت ایران خودرو، مدیرعامل شرکت سایپا، بعضی اعضای هیأت مدیره شرکت سایپا و ایران خودرو، دبیر انجمن خودروسازان ایران و دبیر انجمن سازندگان قطعات خودرو از جمله اعضای شورای سیاست گذاری صنعت خودرو می باشند.
تاریخچه تشکیل شورای سیاست‌گذاری خودرو
شورای سیاست‌گذاری خودرو در فروردین ۱۳۸۷ توسط علی اکبر محرابیان وزیر وقت صنایع راه اندازی شد. البته سابقه این شورا به ۱۳ سال قبل و دوران وزارت هادی‌نژاد حسینیان بر می‌گردد.
در آن دوره به پیشنهاد نژاد حسینیان، ستادی برای سیاست گذاری در سطح کلان صنعت خودروی ایران تشکیل شد که اعضای نسبتاً بسیاری نیز از نهادهای مرتبط عضو این ستاد بودند و در تصمیم‌گیری‌ها و مصوبات آن نقش داشتند.
در آن زمان، مدیران عامل شرکت‌های خودروساز دولتی و خصوصی، رییس انجمن خودروسازان، نمایندگانی از انجمن قطعه سازان، رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور، بعضی معاونان وزیر صنایع و همچنین تعد‌ادی از کارشناسان و نخبگان صنعت خودرو از جمله اعضای تشکیل دهنده ستاد سیاست گذاری خودرو بودند.
این ستاد تقریباً در تمام مسائل کلان صنعت خودرو تصمیم‌گیری می‌کرد و مصوباتی را برای اجرا با نظر اعضای خود ابلاغ می‌کرد.
این ستاد در دوران وزرای بعدی صنایع یعنی محمد رضا نعمت زاده و اسحاق جهانگیری با اندکی تغییر در ترکیب شورا از جمله حذف همه خودروسازان خصوصی بجز کرمان خودرو، به فعالیت خود ادامه داد.
خارج شدن پیکان از رده تولید از جمله تصمیمات این ستاد بود.

سه شنبه ۱۹ دى   ۲۳:۷

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.