تغییر در شیوه رای‌گیری، ‌رنسانس تاریخی آکادمی اسکار

آکادمی علوم هنرهای سینمایی اسکار امسال برای اولین‌بار از سیستم رای‌گیری الکترونیکی برای انتخاب نامزدها و برندگان استفاده می‌کند.

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، هشتادوپنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار برای اولین‌بار سیستم رای‌گیری الکترونیکی را برای انتخاب فیلم‌های برگزیده به کار می‌گیرد.

بنابر این گزارس، طبق اعلام آکادمی علوم هنرهای سینمایی اسکار، تمام ۶ هزار عضو این آکادمی همانند گذشته می‌توانند از رای کاغذی برای انتخاب بهترین‌های بازیگری و کارگردانی،‌ بهترین فیلم،‌ بهترین نویسنده و دیگر منتخبین استفاده کنند.

در سال‌های گذشته کاغذ‌های رای از طریق پست الکترونیک برای اعضای آکادمی که متشکل از کارگردان،‌ بازیگران‌، فیلمنامه‌نویسان و دیگر چهره‌های شاخص دنیای سینما بودند ارسال می‌شد و نتایج آراء به صورت فهرست جدول‌بندی می‌شد.

به نوشته رویترز،‌ این اقدام آکادمی اسکار به یک رنسانس تاریخی در این آکادمی شبیه است اما برخی کارشناسان سینما معتقدند استفاده از رای‌گیری الکترونیکی ممکن است برای برخی از اعضای سالخورده و محافظه‌کار دشوار باشد و برخی از اعضای سالخورده تاکنون از ایمیل و اینترنت استفاده نکرده‌اند.

با این حال آکادمی اسکار اعلام کرد که با مشورت گسترده با اعضای آکادمی اقدام به معرفی سیستم رای‌گیری الکترونیکی کرده و همچنین اعضا می‌توانند از ایستگاه‌های الکترونیکی وابسته به آکادمی در لندن،‌ نیویورک و لس‌آنجلس و یک خط تلفن ۲۴ ساعته برای دریافت راهنمایی در فرآیند رای‌گیری کمک بگیرند.

بسیاری از جشنواره‌های سینمایی قبل از مراسم اسکار برگزار می‌شود و احتمال آن وجود دارد که برخی از جشنواره‌ها تحت تاثیر اسکار قرار بگیرند و بر همین اساس آکادمی اسکار اعلام کرد تاریخ اعلام فهرست‌ نهایی نامزدهای دریافت جایزه اسکار را ۵ روز زودتر و در روز ۱۰ ژانویه ۲۰۲۲ میلادی اعلام خواهد کرد.

گفتنی است، آکادمی اسکار همچنین اعلام کرد که به جای ارسال نسخه DVD فیلم‌های نامزد اسکار برای اعضا کپی این فیلم‌ها از طریق آنلاین ارسال خواهد شد.


آخرین اخبار
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.