تغییر دکوراسیون منزل با کمترین هزینه

در این روزهای آخر سال که همه هم و غم خانم های خانه دار مرتب و نو کردن منزل است، خیلی از خانواده ها توانایی مالی کافی برای تعویض همه وسایل ندارند ولی قطعا همه کدبانوها با همفکری اهل خانه بهترین سلیقه را دارند. در این مطلب اسرار یک تغییر اساسی بی خرج را با هم فرا می گیریم.

عنصر رنگ را در خانه از خاطر نبرید و تاثیر آن را در زنده کردن محیط خانه نادیده نگیرید. با این حال از تبدیل کردن خانه به جعبه مداد رنگی هم باید حذر کنید. خانه را یک فضای یکپارچه در نظر بگیرید و چند رنگ را برای استفاده در کل آن انتخاب کنید.

می توانید این رنگ ها را در کل خانه بطوری استفاده کنید که به اصطلاح تو ذوق نزند. فرض کنید ۴ رنگ نارنجی، بژ، قهوه ای و قرمز را برای دکوراسیون در نظر گرفته اید. برای پذیرایی باید هر ۴ رنگ کم یا زیاد مورد استفاده قرار بگیرد.

در هال، اتاق نشیمن و آشپزخانه این رنگ ها را در حجم های مختلف بکار بگیرید.

برای اتاق خواب اصلی می توانید رنگ قهوه ای یا بژ را پایه قرار دهید و با بقیه رنگ ها بازی کنید و فضایی آرام و مناسب را بوجود بیاورید.

برای اتاق خواب بچه ها هم بد نیست که با توجه به سن و سال و جنسیت کل اتاق را یک رنگ دکور کنید.

سرویس ها را با حوله های رنگی و کاشی های ملایم تر تزیین کنید. می توانید از شمع، بوگیر و بورس توالت های رنگ دار استفاده کنید.

دقت کنید که تعداد رنگهایی که برای رنگ کردن دیوارهای منزل استفاده می کنید حداکثر ۳ رنگ است.برای دیوارها، کف و سقف خانه از ۳ رنگ بیشتر استفاده نکنید. می توانید از رنگ های بیشتری برای وسایل خانه مثل تابلو، آباژور، کفپوش و غیره استفاده کنید.

هیچوقت از تغییر نترسید. اگر فکر می کنید جا بجا کردن بعضی از وسایل به زیباتر شدن خانه کمک می کند اینکار را انجام دهید. کاری از این ساده تر وجود دارد؟ تغییرات را انجام دهید و با همفکری خانواده حاصل کارتان را ببینید. اگر تغییرات دیگری لازم بود آنها را نیز اعمال کنید.

از همه چیز که بگذریم شما کسی هستید که می خواهید در منزل برای مدت طولانی زمان بگذرانید پس رنگ ها و دکوراسیون خانه بر اساس سلیقه شما باید چیده شود.اگر هنور در مورد رنگ هایی که میخواهید در دکور منزل تان بکار بگیرید مطمئن نیستید بهتر از نمونه رنگ های مختلف را کنار هم بچینید تا به بهترین ترکیب برسید. این کار را با توجه به لوازم موجود در خانه و همیطور لوازم چوبی تان انجام دهید. نور را هم در نظر بگیرید . رنگها را در نور و تاریکی نگاه کنید و ترکیب را در هر حالت بسنجید.

منبع: کاشانه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.