تغییر ذائقه غذایی کودکان با تنقلات پرچرب!

فروردین ۱۴۰۳

مصرف چیپس و پفک سبب تحت تاثیر قراردادن ذائقه کودکان می گردد و ذائقه آنها را دچار تغییراتی می کند.

دکتر قوام زاده، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: کودکانی که بیش از حد تنقلاتی همچون چیپس و پفک استفاده می کنند طبع و ذائقه غذاییشان تغییر می کند.

عوض کردن سلیقه کودکان آنها را به خوردن غذاهای پر نمک و پر ادویه علاقه مند می کند و هرگز نمی تواند نتیجه مطلوبی به همراه داشته باشد.

وی افزود: خوردن میان وعده هایی مثل چیپس و پفک بارها تاکید شده است که ضررهای مختلفی برای بدن دارد که کودکان بایستی از خوردن این تنقلات پرهیز کنند چراکه کودکان علاقه مند به این نوع تنقلات می شوند و آسیب های بیشتری در آنها پدیدار می گردد.

وی در ادامه گفت: تنقلات نام برده شده سبب بروز مشکلاتی همچون افزایش فشار خون و ایجاد زمینه بیماری های قلبی و عروقی می گردد.

وی عنوان کرد: مصرف تنقلات این چنینی در کودکان سنین پایین حتی می تواند سبب ایجاد بیماری های روانی شود.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از پفک های دارای رنگ مصنوعی می باشند که به مراتب برای فرد خطرناک می شوند که رنگ های مصنوعی داخل این تنقلات ممکن است سبب بروز بیماری هایی مانند اختلالات روانی به نام سندروم بیش فعالی یا عدم تمرکز در کودکان کم سن را پدید آورد.

وی تاکید داشت: کودکانی که از چیپس و پفک و تنقلات غیر بهداشتی استفاده می کنند زمانی که به مدرسه می روند با توجه به مصرف چیپس و پفک سبب ضعف در یادگیریشان می گردد به این ترتیب بایستی از همان دوران کودکی جایگزین های مناسبی برای این تنقلات قرار داده شود./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.