تغییر رنگ پوشه ها در ویندوز XP

همه ی ما با پوشه های زرد رنگ ویندوز اکس پی سر و کار داشته ایم و می دانیم امکان تغییر نام و اندازه پوشه ها ممکن است اما امکانی برای تعویض رنگ پوشه ها در نظر گرفته نشده است.

عوض کردن رنگ چندین پوشه می تواند برای شما جالب باشد ، پس اگر دوست دارید این قابلیت را در ویندوز خود داشته باشید با ما همراه باشید.

این قابلیت با استفاده از نرم افزار Folder Colorizer میسر خواهد بود . یک نرم افزار ساده که به شما امکان تغییر رنگ هزاران پوشه را می دهد.

نصب نرم افزار Folder Colorizer

ابتدا باید این نرم افزار را دانلود کنید ( از این آدرس Folder Colorizer) سپس به پوشه ای که فایل دانلود شده در آن قرار دارد بروید و FolderColorizerSetup.exe را باز کنید.

توافق نامه مربوط به نرم افزار را مطالعه نمایید و I accept the agreement را بزنید سپس بر روی Next کلیک کنید.

اگر متن توافق نامه را پذیرفته باشید اکنون می توانید بر روی Install کلیک کنید تا نصب برنامه آغاز گردد.

اگر نرم افزار Net Framework را در سیستم خود نداشته باشید در میانه های نصب از شما در خواست میشود که  این برنامه را دانلود کنید و نصب کنید. اگر موافق هستید به  Dot Net 3.0 framework رفته و این برنامه را دانلود کنید، صفحه توافق نامه را بپذیرید و  Install را بزنید.

بر روی Yes کلیک کنید تا کار نصب برنامه Net Framework آغاز گردد.

مراحل نصب پایان یافته است ، اکنون میتوانید برنامه ی Colorizer را در دسکتاپ خود مشاهده نمایید.

انتخاب رنگ برای پوشه ها

اکنون شما در ویندوز خود این اجازه را دارید تا برای آیکون ها رنگ انتخاب کنید. برای این کار بر روی آیکون پوشه ای که قصد تعویض رنگ آن را دارید راست کلیک نمایید سپس بر روی ‘Colorize!’ بر روید  و رنگ مورد نظر خودتان را انتخاب نمایید.

اکنون رنگ پوشه تغییر خواهد کرد.

اگر دوست دارید رنگ های دیگری را تجربه کنید ، دوباره بر روی پوشه راست کلیک کنید و ‘Colorize!’ را باز کنید و سپس بر روی Colors… کلیک کنید.

رنگی که شما از این صفحه انتخاب می کنید ، برای دفعه ی بعد در لیست قرار می گیرد ، یعنی رنگ محبوب شما دم دست شما خواهد بود.

 

تغییر رنگ پوشه به حالت اولیه

هم چنین می توانید در صورتی که از رنگ پوشه رضایت ندارید آن را به حالت پیشفرض ویندوز برگردانید ، برای این کار وقتی بر روی پوشه راست کلیک کردید و Colorize را باز کردید بر روی Restore original color کلیک کنید .

این کار به طور خودکار انجام خواهد گرفت و می بینید که رنگ پوشه به رنگ زرد قدیمی بر خواهد گشت.

سخن آخر

اکنون بابرنامه Folder Colorizer میتوانید به راحتی و در کمترین زمان پوشه های خود را زیبا کنید و آن ها را دسته بندی نمایید ، مثلا پوشه های مربوط به موزیک را آبی کنید ، تا هر گاه پوشه ی آبی دیدید متوجه شوید محتوی آهنگ می باشد. اگر شما هم برنامه ای مناسب در زاین زمینه می شناسید با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط

  • ترفندهای جستجو در ویندوز ۷: باز هم آموزشی دیگر در زمینه یافتن آسان تر فایل ها
  • XP و آندروید در نوت بوک جدید Acer
  • مدیریت و کنترل بهتر CPU

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.