تغییر ساختار بازار بیمه جهان

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا:قاره آسیا به سبب رشد طبقه متوسط و افزایش درآمد شهروندان، گسترش قدرت خرید، بالارفتن طول عمر و افزایش امید به زندگی، نقش مهمی را در بازارهای جهانی بازی می کند.

یک بیمه گر اتکایی با انتشار یافتن گزارشی اعلام کرد که ساختار بازار بیمه در جهان بدون شک در آینده ای بسیار نزدیک تغییرات فراوانی را شاهد خواهد بود.

به گزارش ممتاز به نقل از ایشا اینشورنس ریویو، طبق گزارش “سوئیس ری” یکی از بزرگترین شرکت های بیمه اتکایی در جهان، با این تغییرات، بیمه تجاری بیش از قبل قابل اعتماد می گردد و این تغییرات در قاره آسیا نسبت به باقی نقاط جهان مملوس تر است.

قاره آسیا به سبب رشد طبقه متوسط و افزایش درآمد شهروندان، گسترش قدرت خرید، بالارفتن طول عمر و افزایش امید به زندگی، نقش مهمی را در بازارهای جهانی بازی می کند.

به گفته کارشناسان اقتصادی این شرکت، انتظار می رود بیمه عمر در آسیا تا سال ۲۰۲۳ رشد شش درصدی را تجربه کند؛ این در حالی است که این بیمه در سال ۲۰۱۲ تنها چهار درصد رشد داشته است. بیمه غیر عمر نیز در این منطقه جهان به استثنای کشور چین، بین سه تا چهار درصد رشد خواهد داشت.

دو بازار بیمه در هند و چین ببیشترین تغییرات را تجربه می کنند. این کشورها در حال اجرای قوانین تازه می باشند تا ریسک های اقتصادی که صنعت بیمه به طور سازمان یافته با آن رو به رو است را به حداقل برسانند. برای بعضی از بخش ها این قوانین تازه به خودی خود مشکلات تجاری را به همراه دارد اما در همین حال، دیگر بخش ها مشتاقانه منتظر افزایش توجه دولتمردان و مشتریان خود می باشند.

ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۲ میلادی بیشترین حق بیمه را به خود اختصاص داده است و کشورهای ژاپن، بریتانیا و چین به ترتیب در رده های بعدی جای گرفته اند.

 “جاناتان تانگ” یکی از مدیران سوئیس ری، در این باره گفت: کشورهای توسعه یافته به ویژه آمریکا، کشورهای اروپایی و ژاپن در آینده شرایط نامبهم اقتصادی را تجربه خواهند کرد.

او ادامه داد که انتظار می رود آمریکا با ریسک های اقتصادی بیشماری مواجه شود این در حالی است که اتحادیه اروپا به سمت بازیابی اقتصادی حرکت می کند و کشورهای اروپایی باید با احتیاط بیشتری گام بردارند.

طبق این گزارش، انتظار می رود میزان سرمایه گذاری ها به ویژه در اقتصادهای نوظهور آسیایی افزایش یابد.

شرکت بیمه اتکایی سوئیس ری (Swiss Re) قدیمی ‌ترین شرکت بیمه از این نوع و یکی از بزرگترین شرکت ‌های بیمه دنیا است. این شرکت به سبب فعالیت ‌های بین ‌المللی و اعتبار بیمه‌ ها در جهان زبانزد است. بخش اصلی فعالیت این شرکت در انتقال ریسک، تامین مالی برای ابقای ریسک و مدیریت سرمایه است. سوئیس ری بیش از ۷۰ دفتر در ۳۰ کشور جهان دارد.

بنا بر این گزارش، درآمد خالص این شرکت سوئیسی ۴٫۲ میلیارد بوده است که با مقایسه با درآمد ۲٫۶ میلیارد دلاری این شرکت در سال ۲۰۱۱، رشد قابل چشمگیری به شمار می آید.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.