تغییر قابلیت‌های فنی; شگرد تازه فروشندگان برای فروش لپ‌تاپ

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

این روزها در بازار خرید و فروش لپ‌تاپ شاهد گستردگی و تنوع بالای کانفیگ (قابلیت‌های فنی) در مورد بعضی از مدل‌های لپ‌تاپ با برندهای خاص هستیم.
 
برندهایی نظیر DELL ،LENOVO  و ASUS که همگی محصولات تولیدی آسیای جنوب شرقی بوده و نسبت به برندهایی نظیر SONY ،APPLE که یک مدل را تنها با یک کانفیگ(قابلیت فنی) به بازار عرضه کرده‌اند، مخاطبان بیشتری دارند. 
به گفته فعالان بازار تنوع بالای کانفیگ (قابلیت‌های فنی)در بازار لپ‌تاپ، آن هم در مورد بعضی از برندها به منظور باز بودن دست فروشندگان در قیمت‌گذاری روی لپ‌تاپ‌ها است. چرا  یک فروشنده با دستکاری قابلیت‌های دستگاه می‌تواند با قیمت کالا بازی کرده و در نهایت نظر مساعد خریدار را جلب کند.
فعالان بازار می‌گویند، بخش بزرگی از تغییرات کانفیگی در بازار داخلی و توسط فروشنده انجام می‌شود. به‌عنوان مثال یک مدل لپ‌تاپ با رم‌هایی با ظرفیت یک تا چهارگیگابایت، هاردهایی با ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت تا یک ترابایت و… به بازار عرضه می‌شوند. فعالان بازار پیشنهاد می‌کنند با توجه به این موضوع قبل از خرید هر کالایی مشخصات فنی دقیق آن را از طریق پایگاه اینترنتی‌ها و نمایندگی‌های رسمی چک کرده و سپس برای خرید اقدام کنید.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.