تغییر قوانین مهاجرتی آمریکا برای جبران کمبود نیروی کار IT

۱۲ام بهمن ،

 

دولت آمریکا با تغییر قوانین مهاجرتی خود قصد دارد زمینه را برای استخدام نیروی کار خارجی متخصص در حوزه فناوری اطلاعات فراهم کند.
 
به گزارش دنیای اقتصاد از یونایتدپرس، گروهی ۱۰ نفره از سناتورهای آمریکایی قصد دارند تعداد شرکت هایی را که سالانه با استفاده از ویزای نوع H-1B این کشور از نیروی کار تخصصی خارجی بهره مند می شوند افزایش دهند. این افزایش، نیروی کار فعال در حوزه فناوری را نیز در بر می گیرد. در صورتی که با این تغییرات موافقت شود تعداد نیروی کاری که سالانه جذب شرکت‌های مختلف و از جمله شرکت‌های فناوری می شوند از ۶۵ هزار نفر به ۱۱۵ هزار نفر افزایش می یابد و کارشناسان معتقدند این تغییرات سبب ارتقای شرایط اقتصادی آمریکا در درازمدت شده و به بحران کمبود نیروی متخصص در حوزه فناوری اطلاعات کمک می کند.
این تغییر رویه دولت آمریکا با استقبال شرکت‌هایی همچون مایکروسافت، TechAmerica، CTIA و اتحادیه صنعت ارتباطات و رایانه ایالات متحده مواجه شده است. آنان معتقدند این تحول اصلاحاتی ارزشمند است که به رشد بخش فناوری اطلاعات آمریکا منجر خواهد شد، هر چند کمبودهای موجود در این زمینه جدی است و عدم اقبال جوانان آمریکایی به رشته‌های مرتبط با آی تی سبب نگرانی‌های اساسی شده است. 

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.