تغییر مالکیت ۸۹۴ میلیارد ریال سهم

بورس

سهامداران بازار، امروز ۲۶۳ میلیون و ۲۴۷ هزار و ۱۲۸ برگه سهم و حق تقدم را به ارزش ۸۹۴ میلیارد و ۷۸۶ میلیون و ۲۸۴ هزار ریال در ۲۳ هزار و ۱۸۱ نوبت معاملاتی داد و ستد کردند.

در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران، فعالان این بازار ۸۹۴ میلیارد ریال سهم و حق تقدم تغییر مالکیت دادند.

سنا: در معاملات امروز در حالی که شاخص کل در محدوده ۲۷ هزار واحد در حرکت است، پس از رشد پر سرعت چند روز اخیر کمی استراحت کرد.

برهمین اساس در این روز شاخص با ۴۶ واحد افت به رقم ۲۷ هزار و ۸۰ واحد رسید. شاخص صنعت نیز ۶۹ واحد پایین آمد و شاخص ۵۰ شرکت فعالتر کاهشی یک واحدی را ثبت کردند. همچنین شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب ۱۹ و ۱۹۸ واحد نزول را تجربه کردند. شاخص بازار اول در پایان معاملات امروز به رقم ۲۲هزار و ۷۹ واحد و شاخص بازار دوم به رقم ۳۹ هزار و ۸۲۲ واحد رسید.

نمادهای فولاد خوزستان، پالایش نفت بندرعباس، گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه گذاری غدیر، صنایع پتروشیمی کرمانشاه، سایپا و فولاد مبارکه اصفهان بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. این در حالی است که نمادهای بانک پارسیان، مپنا، پتروشیمی پردیس با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص از افت این متغیر جلوگیری کردند.

سهامداران بازار، امروز ۲۶۳ میلیون و ۲۴۷ هزار و ۱۲۸ برگه سهم و حق تقدم را به ارزش ۸۹۴ میلیارد و ۷۸۶ میلیون و ۲۸۴ هزار ریال در ۲۳ هزار و ۱۸۱ نوبت معاملاتی داد و ستد کردند.

بیشترین حجم معاملات نیز به نمادهای پالایش نفت بندرعباس، ایران خودرو، سایپا، توسعه معادن و فلزات، ایران خودرو دیزل، گروه بهمن، فولاد خوزستان، سرمایه گذاری سایپا، مپنا و زامیاد اختصاص داشت.

همچنین نمادهای پالایش نفت بندرعباس، بانک ملت، سایپا، کالسیمین، قند پیرانشهر، ملی مس، فولاد مبارکه، توسعه معادن روی و ایران خودرو لقب پر بیننده ترین نمادهای بازار را از آن خود کردند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای حق تقدم فولاد آلیاژی، حق تقدم شکر شاهرود، حق تقدم گروه صنایع بهشهر، قنداصفهان، قندقزوین، آلومینیوم ایران، سیمان فارس نو، پتروشیمی فارابی، گرانیت بهسهرام و قند مرودشت بود.

این در حالی بود که نمادهای کاشی اصفهان، حق تقدم توسعه شهری توس گستر، کاربراتور ایران، لنت ترمز ایران، کنترل خوردگی تکین کو، تولید سموم علف کش، رینگ سازی مشهد، سامان گستر اصفهان، فولاد خوزستان و سایپا آذین با بیشترین افت قیمت انتهای جدول را به خود اختصاص دادند.

نمادهای قندلرستان، سیمان خزر، سیمان فارس و خوزستان، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، سیمان غرب، فولاد خراسان، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی و قند نیشابور با اقبال سرمایه گذاران بورسی شاهد طولانی ترین صف های خرید بودند.

این در حالی بود که نمادهای قطعات اتومبیل ایران، داروسازی اسوه، آلومتک، گروه صنعتی ملی، تهران شیمی، البرز دارو، پارس دارو، داروسازی اسوه و لبنیات پاک با بی توجهی سهامدارن سنگین ترین صف های فروش را تشکیل دادند.

ارزش روز بازار نیز در پایان معاملات امروز به رقم یک هزار و ۲۲۵ میلیارد ریال رسید.


اخبار بورس

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.