تغییر نام ۷ هزار صندوق و موسسه بانام ائمه

۱۱م دیماه ،

تصمیمات تازه برای ساماندهی موسسات پولی/ تغییر نام ۷ هزار صندوق و موسسه بانام ائمه
بینا- معاون نظارتی بانک مرکزی از ساماندهی و ادغام یکصد و ده موسسه تعاونی اعتبار آزاد خبر داد و گفت: از این تعداد، ۸۶ موسسه ، ادغام و مجوز ۳۰ موسسه نیز باطل شده است.
به گزارش بینا: ابراهیم درویشی دربارهٔ تازه‌ترین تصمیمات برای ساماندهی موسسات پولی و مالی افزود: هم اکنون حدود ۱۰ موسسه اعتباری وجود دارد که چهار موسسه تجمیع می گردد  زیرا با ردیابی بانک مرکزی مشخص شد ، سرمایه این موسسه ها مال خودشان نیست.
وی گفت: بقیه موسسه های اعتباری هم اگر خودشان سرمایه نداشته باشند و از تسهیلات دولتی یا پول مردم استفاده می کنند، تجمیع خواهند شد. درویشی همچنین از ادغام موسسه ها و بانکهای کارسازان آینده، بانک الکترونیکی پیشگامان ، متقاضیان بانک امین و موسسه در شرف تاسیس مشیز ( به فتح م) و ریحانه گستر خبر داد و افزود: همه آنها با عنوان یک بانک یا موسسه مالی- اعتباری فعالیت خواهند کرد.
معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: تا پایان امسال شش موسسه مالی – اعتباری دیگر و صندوق‌هایی که بیش از یک شعبه دارند ، نیز تجمیع و ساماندهی می شوند ، اما صندوق‌های مساجد ، تکایا و محلات ، مشروط به اینکه با سپرده های مردم زمین ، طلا و ارز نخرند، به فعالیت خود ادامه می دهند و با متخلفان به شدت برخورد می گردد.
درویشی به مردم اخطار داد: وجوه خود را در موسسه هایی سپرده گذاری کنند که مجوز بانک مرکزی گرفته اند. وی افزود: بانک مرکزی علاوه بر صدور مجوز کلی ، برای تک تک شعب هم مجوز جداگانه صادر می کند که این مجوز باید بالای سر رئیس شعبه نصب شود.
درویشی اظهارداشت: متاسفانه عده ای با عنوان صندوق قرض الحسنه ، منابع را از استان‌های مختلف جمع آوری می کنند و مورد سوء استفاده قرار می دهند که یکی از این صندوق های متخلف ، صندوق جوانان خیر است.
وی اخطار داد: صندوق جوانان خیر از بانک مرکزی مجوز ندارد و هیئت مدیره این صندوق هم فاقد صلاحیت قانونی است.
درویشی خطاب به بعضی از حامیان این صندوق هم اخطار داد: اگر در کار نظارتی بانک مرکزی مداخله کنند ؛ اسناد و مدارک تخلف آن را برملا می کند.
وی گفت: اگر موسسه ، بانک یا صندوقی ، سودهای بالا می دهد، ناشی از کمبود نقدینگی آنهاست ، بنا بر این مردم به سراغ این موارد نروند ، زیرا آنها فقط می خواهند کمبود نقدینگی خود را تامین کنند.
معاون نظارتی بانک مرکزی دربارهٔ تغییر نامگذاری موسسه هایی که نام ائمه اطهار (ع) را دارند ، افزود : بیشتر این موسسه ها ، تغییر نام داده اند یا درحال تغییر نام می باشند. درویشی به تغییر نام موسسه مالی – اعتباری ثامن الائمه به ثامن خبر داد و گفت: تغییر نام نزدیک به هفت هزار صندوق قرض الحسنه و موسسه تا پایان سال تمام می گردد.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.