تغییر نحوه ارزشیابی مدارک فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های خارج از کشور

آموزش > عالی
معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان کشور از برنامه‌های جدید این وزارتخانه به منظور اعتبارسنجی مدارک تحصیلی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های خارج از کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود ملاباشی در حاشیه مراسم استقبال از دانشجویان جدید دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به رسالت وزارت علوم به منظور صیانت از مرزهای علمی کشور تصریح کرد: از ابتدای سال جدید میلادی اعتبار سنجی، پذیرش و استخدام کلیه فارغ التحصیلان دانشگاه‌های خارجی در کشور بر مبنای رتبه دانشگاه‌های صادرکننده این مدارک خواهد بود.

وی افزود: شاخص اعتبارسنجی و اعلام میزان اعتبار مدارک فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های خارجی بر مبنای شاخص‌های متعدد طبقه‌بندی دانشگاه‌ها در سطح دنیا به همراه شاخص‌های بومی کشور در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان امور دانشجویان کشور با تأکید بر دفاع از تلاش‌های اعضای هیأت علمی و فارغ التحصیلان دانشگاه‌های داخلی به ویژه دانشگاه‌های برتر کشور تصریح کرد: بر اساس شیوه جدید ارزشیابی و اعتبارسنجی مدارک دانشگاه‌های خارجی، دانشگاه‌های کشورهای مختلف صرفه نظر از مسائل سیاسی، جغرافیایی وفرهنگی با دانشگاه‌های برتر جهان و نیز دانشگاه‌های برتر داخلی مقایسه خواهند شد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.