تفاهم‌نامه سازمان بورس و صندوق توسعه ملی امضا شد

سه شنبه ۱۳ تیر – ۰۳:۳۵:۲۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

دقایقی قبل با حضور وزیر اقتصاد؛

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- تفاهم نامه همکاری سازمان و اوراق بهادار و صندوق توسعه ملی با هدف حمایت از بازار سرمایه و شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس، با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و جمعی از مدیران ارشد اقتصادی، دقایقی قبل به امضا رسید.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، این تفاهم نامه امروز درمحل وزارت امور اقتصادی و دارایی، به امضای دکتر علی صالح آبادی رییس سازمان بورس و دکتر محمدرضا فرزین رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی رسید.
استفاده متقابل از ظرفیت های بازار سرمایه و صندوق توسعه ملی در جهت پیشبرد حمایت از تولید ملی، سرمایه و کار ایرانی و امکان استفاده از منابع صندوق توسط شرکت های هلدینگ و سرمایه گذاری برای سرمایه گذاری در شرکت های تولید، صنعتی و سرمایه گذار در چارچوب اساسنامه صندوق از مهم‌ترین مفاد این تفاهم نامه است.
همچنین اولویت دادن به شرکت های برخوردار از شفافیت مالی و فعال در بازار سرمایه برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در چارچوب اساسنامه و کمک به تثبیت فضای سرمایه گذاری و تولید کشور از دیگر مفاد مهم این تفاهم نامه همکاری است.
بر اساس این تفاهم نامه، صندوق توسعه ملی به منظور گسترش و جذب منابع مالی برای بنگاه های اقتصادی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، اولویت لازم را برای پرداخت تسهیلات و حمایت از سرمایه گذاران خارجی و داخلی، در قالب اعطای تسهیلات به اشخاص حقوقی خواهد داد.
همچنین این صندوق به منظور حمایت از تولید ملی، پیگیری لازم را برای حضور مستقیم در بازار سرمایه داخلی با ظرفیت های قانونی مندرج در اساسنامه خود به عمل خواهد آورد.
براساس این تفاهمنامه، بزودی کمیته مشترک متشکل از نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار و صندوق توسعه ملی، به‌منظور تدوین سازوکارهای اجرای مفاد تفاهم‌نامه تشکیل خواهد شد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی شنبه‌شب، پیش از آغاز نخستین نشست کارگروه حمایت از بازار سرمایه، در جمع خبرنگاران از امضای این تفاهمنامه با هدف حمایت از بازار سرمایه خبر داده بود.
در روزهای اخیر و پس از جلسه چهارشنبه گذشته شورای عالی اصل ۴۴ قانون اساسی و تأکید ریاست محترم جمهوری مبنی‌بر لزوم حمایت از بازار سرمایه و صیانت از دارایی‌های مردم، نشست‌های متعددی باحضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس‌کل بانک‌ مرکزی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر مسئولان ارشد بازار پول و سرمایه در راستای حمایت از بازار سرمایه برگزار و تصمیمات بسیار مهم و عملیاتی در این راستا اتخاذ شد.
افزایش سقف تسهیلات اعطای بانک‌ها با شرکت‌های بورسی و فرابورسی، اعطای تسهیلات توسط بانک‌ها به شرکت‌های تابعه خود‏، بصورت مستقیم و یا غیرمستقیم با هدف حمایت از بازار، پذیرش سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی به عنوان وثیقه تسهیلات اعطایی بانک‌ها به اشخاص حقیقی و حقوقی و افزایش سه درصدی سقف نرخ سود اوراق مشارکت و صکوک بازار سرمایه در مقایسه با اوراق مشارکت منتشر شده با مجوز بانک مرکزی، مهمترین مصوبات کارگروه مشترک حمایت از بازار سرمایـه است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۳۱۵۳۵۲۶۸۴۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.