تفاهم‌نامه همکاری استانداری آذربایجان‌شرقی و شرکت ملی صنایع مس ایران

۲۷ آبان ،

استانداری آذربایجان شرقی و شرکت ملی صنایع مس ایران به منظور توسعه صنایع مس در استان و بهره‌برداری بیش‌تر و بهتر از ظرفیت‌های استان در این زمینه تفاهم‌نامه همکاری در ۱۰ بند امضا کردند.

به گزارش تفسیری گروه دریافت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، بر اساس این تفاهم‌نامه که به امضای احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان شرقی و نعمت‌الله پوستین‌دوز، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران رسیده، این شرکت متعهد شده است با همکاری دستگاه‌های اجرایی مطالعه و طراحی اتصال مجتمع مس سونگون به راه‌آهن سراسری کشور را طی ۶ ماه و در صورت وجود توجیه فنی و اقتصادی اجرای آن را طی سه سال به انجام برساند.

همچنین طبق این تفاهم‌نامه شرکت ملی صنایع مس ایران منابع مالی لازم و اجرای بزرگراه ورزقان- خواجه را با همکاری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی متعهد شده است.

تامین امکانات لازم از قبیل ساختمان و تجهیزات جهت ایجاد هنرستان فنی با گرایش‌های معدنی در ورزقان طی دو سال و ایجاد دانشکده معدن با همکاری دانشگاه صنعتی سهند در منطقه طی سه سال توسط شرکت ملی صنایع مس ایران از دیگر مفاد تفاهم‌نامه مزبور است.

همچنین مقرر شده است شرکت ملی مس ایران با همکاری استانداری آذربایجان شرقی طرح مطالعات و تهیه برنامه برای تملک و بهره‌برداری از معادن مس جنوب ارمنستان جهت تبدیل به کنسانتره مس و صادرات آن در آذربایجان شرقی را طی سه ماه انجام دهد.

این شرکت در بند دیگری از تفاهم‌نامه مذکور مطالعه طرح ایجاد مسیر حمل و نقل و تجارت از طریق بندر باتومی گرجستان طی مدت دو ماه برای صادرات و واردات محصولات واسطه‌ای و نهایی مرتبط با صنعت مس و اجرای آن را طی مدت شش ماه در صورت وجود توجیه فنی و اقتصادی متقبل شده است.

ایجاد شرکت مس منطقه با مدیریت مدیران و متخصصین منطقه و ایجاد ستاد و مجموعه آموزشی و رفاهی مناسب در شهرستان تبریز توسط شرکت ملی مس در زمین شناسایی شده توسط استانداری به مساحت ۲۰ هزار متر مربع از دیگر تعهدات شرکت ملی صنایع مس ایران در این تفاهم‌نامه است.

بر اساس بند دیگری از این تفاهم‌نامه استانداری آذربایجان شرقی هماهنگی لازم برای اخذ مجوزهای لازم برای پروژه‌های توسعه صنعت مس در استان را به عمل آورده و شرکت مس در اجرای پروژه تسریع خواهد کرد به طوری که پروژه طی دو سال به بهره‌برداری برسد.

معاونان برنامه‌ریزی استانداری آذربایجان شرقی و شرکت ملی صنایع مس ایران با تشکیل جلسات نوبتی روند پیشرفت این تفاهم‌نامه را پیگیری کرده و گزارش تفسیری تحقق بندهای آن را در جلسه مشترک استاندار آذربایجان شرقی و مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران ارایه خواهند داد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.