تفاهم‏نامه فرهنگی سینمائی میان دو کشور منعقد شد

با حضور وزیر ارشاد در عراق/

سید محمد حسینی که به دعوت وزارت ورزش و جوانان عراق به این کشور سفر کرده بود انعقاد تفاهم‏نامه همکاری‌های فرهنگی و سینمایی را از مهمترین دستاوردهای این سفر دانست.

به گزارش هنرآنلاین، وزیر ارشاد در جریان سفر خود، با تعدادی از مراجع تقلید نجف اشرف و عده ای از مقامات فرهنگی عراق دیدار و بر گسترش تعاملات فرهنگی بر پایه موازین اسلام تاکید کرد.

دیدار با “سعدون الدلیمی”؛ وزیر فرهنگ عراق، “جاسم محمد جعفر” وزیر ورزش و جوانان، دکتر “علی الادیب” وزیر آموزش عالی و پژوهش‏های علمی عراق و “حجت الاسلام سید عمار حکیم”؛ رییس مجلس اعلای اسلامی از جمله برنامه های حسینی در این سفر بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با سفر به نجف اشرف و کربلای معلی، پس از زیارت عتبات عالیات، با چهار تن از مراجع عظام تقلید ملاقات کرد و به ارائه گزارش و تشریح عملکردهای این وزارتخانه در بخش فرهنگ ، هنر و دین پرداخت.

حسینی در این دیدارها که جواد شمقدری؛ رییس سازمان سینمایی و هاشم میرزاخانی رییس مرکز سینمای جوان وزارت ارشاد نیز حضور داشتند با اشاره به نقش بی بدیل فرهنگ در اتحاد جهان اسلام تصریح کرد: بخش مهمی از اختلافات موجود در دنیای اسلام در سایه تعامل بیشتر فرهنگی میان امت اسلامی قابل حل است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان با اشاره به بعضی اقدامات مهم صورت گرفته از سوی این وزارتخانه از قبیل تأسیس معاونت قرآن و عترت، برگزاری اتفاقهای مختلف فرهنگی از جمله جشنواره رضوی، کنگره های شعر معصومین، جشنواره های مختلف فجر، نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، نمایشگاه مطبوعات، نمایشگاه رسانه های دیجیتال و همایش های تکریمی برای شخصیت‏ها ـ اشاره کرد و خواستار حضور اندیشمندان، هنرمندان و اصحاب رسانه عراق در اتفاقهای فرهنگی ایران شد.

خاطر نشان می گردد فعالیت اکثر حوزه های فرهنگی کشور عراق ـ از جمله صدها کانون فرهنگی و هنری ـ تحت پوشش و نظارت وزرات ورزش و جوانان این کشور قرار دارد


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.