تفاهم نامه تاسیس گمرک اختصاصی نفت امضا شد

به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز شنبه با حضور رستم قاسمی وزیر نفت و عباس معمارنژاد رئیس کل گمرک ایران؛ تفاهم نامه تاسیس اولین گمرک اختصاصی نفت با محوریت اولویت ۴ منطقه تهران، بندر شهید رجایی، بندر امام خمینی و بندرعسلویه امضا شد.

بر اساس این تفاهم نامه، پیش بینی می شود میزان واردات، صادرات، ترانزیت و سوآپ نفت خام و فراورده های مختلف نفتی و همچنین ترخیص انواع کالا و تجهیزات از مبادی گمرکی کشور تسریع شود.

احمد قلعه بانی مدیرعامل شرکت ملی نفت امروز در مراسم امضای این تفاهم نامه با تاکید بر اینکه در حال حاضر صنعت نفت یکی از بزرگترین مشتریان گمرکات کشور است، گفت: در شرایط فعلی بیشتر حجم صادرات و واردات فرآورده ای نفتی و نفت خام و واردات برخی از کالاها و تجهیزات توسط صنعت نفت و از طریق مبادی گمرکی کشور انجام می شود.

معاون وزیر نفت با اعلام اینکه تجدیدنظر در ساز و کار ترخیص واردات و صادرات کالا نفت خام و فرآورده های نفتی از مبادی نفتی ضروری به نظر می رسید، تصریح کرد: با تاسیس گمرک اختصاصی نفت علاوه بر شفاف سازی بیشتر صادرات و واردات کالاها زمینه تسریع در اجرای پروژه های اولویت دار صنعت نفت هم فراهم می شود.

در ادامه این مراسم هم رستم قاسمی وزیر نفت با یادآوری اینکه درحال حاضر رویکرد اصلی صنعت نفت صادرات، واردات، ترانزیت و سوآپ نفت خام و فرآورده های مختلف نفتی است، تاکید کرد: تاسیس گمرک اختصاصی قطعا یک تحول اقتصادی بزرگ در فعالیت های صنعت نفت ایجاد می کند.

این عضو کابینه دهم همچنین یکی از ویژگی های تاسیس گمرک اختصاصی نفت را روان سازی تحولات و فعالیت های گمرکی عنوان کرد و افزود: با این تصمیم مشترک وزارت نفت و گمرک یک گام بلند برای توسعه همه جانبه صنعت نفت با اولویت توسعه میادین مشترک نفت و گاز برداشته شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.