تفاهم نامه همکاری ایران و عراق در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری

در یادداشت تفاهم همکاری های میراث فرهنگی دو کشور نیز که در۱۰ بند تنظیم شده است طرفین بر توسعه و تقویت همکاری های موزه ای و همکاری درحوزه میراث فرهنگی تاکید کردند.

جمهوری اسلامی ایران با عراق دو تفاهم نامه همکاری در حوزه های میراث فرهنگی و گردشگری امضاء کرد.

به گزارش مهر، این دو تفاهم نامه ظهر روز جمعه، به امضا سید حسن موسوی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران و لوا سمیسم وزیر گردشگری و آثار باستانی عراق رسید.

طرفین درامضا این دو تفاهم نامه بر ضرورت همکاری های دو جانبه درحوزه ماموریت های سه گانه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کردند.

در یادداشت تفاهم همکاری های گردشگری بین دو کشور که در ۱۵ بند تنظیم شده است بر توسعه و تقویت همکاری های گردشگری بین دو کشور تاکید شده است.

مهمترین موضوعات مندرج در این تفاهم نامه به معرفی دفاتر خدمات گردشگری مود تائید دو کشور، تسهیل در ورود و خروج زائران و گردشگران دوکشور، تسهیل در صدور روادید، برگزاری تورهای آشناسازی خبرنگاران و مدیران تورها، ارسال اقلام تبیلغاتی و … اختصاص دارد.

ضمن اینکه زمینه سازی برای حضور سرمایه گذران برای تامین زیر ساخت های گردشگری، برگزاری دوره های آموزشی، همکاری های متقابل در حوزه گردشگری مذهبی،تشکیل بانک اطلاعاتی، ایجاد دفاتر اطلاع رسانی گردشگری در دو کشور، برگزاری نمایشگاه های مشترک و … از دیگر محورهای مورد تاکید دراین یادداشت تفاهم است.

در یادداشت تفاهم همکاری های میراث فرهنگی دو کشور نیز که در۱۰ بند تنظیم شده است طرفین بر توسعه و تقویت همکاری های موزه ای و همکاری درحوزه میراث فرهنگی تاکید کردند.

توافق برای جلوگیری از قاچاق اشیاء تاریخی، همکاری در حوزه مرمت آثار باستانی، همکاری ایران برای ثبت جهانی قبرستان وادی السلام، مرمت نسخ خطی و … نیز از مهمترین محورهای مورد تاکید در این یادداشت تفاهم نامه است.

در پایان امضا این یادداشت تفاهم همکاری طرفین بر تشکیل یک کمیته فنی برای پیگیری مفاد این یادداشت تفاهم نامه تاکید کردند.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.