تفاوت‌ زنان و مردان در نگرش به رابطه‌ی جنسی

افکار نیوز – بخشی از تفاوت‌های زن و مرد، بازتاب فیزیولوژیک دارند و از فیزیولوژی آن‌ها نشأت گرفته‌اند. هورمون‌هایی که در بدن مردان وجود دارند به سرعت به انگیختگی جنسی پاسخ می‌دهند و بعد از ارگاسم نیز به سرعت منتشر شده و از بین می‌روند.

این در حالی است که روند انگیختگی جنسی برای زنان بسیار کندتر و آهسته‌تر صورت می‌گیرد و به همان میزان نیز بعد از ارگاسم، مدت طولانی‌تری رادر حالت انگیختگی می‌مانند. قبل از ایجاد تمایل فیزیکی برای رابطه‌ی جنسی در یک زن، انگیختگی جنسی به آرامی و در طی مدت زمان طولانی ایجاد می‌شود. یک زن، قبل از اشتیاق و انگیختگی جنسی، ابتدا احساس صمیمیت، جذابیت و مورد توجه بودن می‌کند. در این وضعیت، زن احساس می‌کند که به طرف مرد جذب می‌شود و در مدت زمانی که با مرد است لذت می‌برد. این حالات ممکن است روزها قبل از آن‌که احساس تمایل به رابطه‌ی جنسی با مرد پدیدار شود به وجود آیند.

وقتی یک مرد به انگیختگی می‌رسد داشتن رابطه‌ی جنسی برای او ضروری به نظر می‌رسد. روزها انتظار کشیدن، ماندن و بودن در این حالت، نیاز به صبر و شکیبایی طاقت‌فرسایی دارد. درک این تفاوت در نیازها، برای مردان سخت و مشکل است؛ زیرا مردان این وضعیت را بسیار متفاوت از زنان تجربه می‌کنند.

هنگامی که یک مرد از مسافرت به خانه برمی‌گردد شاید دلش بخواهد که فوراً رابطه‌ی جنسی داشته باشد، این درحالی است که همسرش(زن) می‌خواهد که مدتی را با او به گفت‌وگو و شنیدن خاطره‌ها و آموخته‌هایش بگذراند.

حال اگر درک، شناخت و آگاهی کافی از این تفاوت‌ها در همسران وجود نداشته باشد، مرد ممکن است به خاطر واکنش همسرش، احساس طردشدگی و عدم پذیرش کرده و زن نیز ممکن است احساس کند که با او مانند یک وسیله و ابزار برخورد شده است. شاید مرد در اوایل رابطه‌اش تا حدی به این موضوع پی برده باشد که برای داشتن رابطه‌ی جنسی با همسرش، نیاز به صبر و شکیبایی بیشتری دارد؛ اما مشکل این جاست که مرد نمی‌داند در طی این انتظار چه کاری باید انجام دهد.

در نتیجه، مرد به این موضوع پی نبرده است که قبل از داشتن رابطه‌ی جنسی با زن، او (زن) احتیاج به حمایت عاطفی از جانب مرد دارد. در واقع حمایت عاطفی از زن، بهایی است که مرد باید برای داشتن رابطه‌ی جنسی بپردازد.

مردان به اهمیت برآورده شدن نیازهای عاطفی همسرشان، قبل از داشتن رابطه‌ی جنسی، پی نمی‌برند؛ زیرا آن‌ها (مردان) فاید این چنین نیازی هستند.

وقتی که مردان به طور اشتباه این پیام را دریافت کنند که همسرشان هیچ‌گونه علاقه‌ای به داشتن رابطه‌ی جنسی با آن‌ها ندارد و یا این‌که به اندازه‌ی آن‌ها ا ین احساس یا علاقه وجود ندارد، (مردان) احساس شکست و طردشدگی خواهند کرد.

بدون شناخت و فهم عمیق و صحیح درباره‌ی این‌که چطور مردان و زنان در رابطه‌ی جنسی با هم متفاوت هستند، بعد از گذشت مدتی به آسانی این رابطه را به سقوط و سردی پیش خواهد برد.
زنان به اندازه‌ی مردان رابطه‌ی جنسی را دوست دارند، ولی اولویت احساس نیاز در آن‌ها متفاوت از مردان است؛ حتی می‌توان گفت که زنان، بسیار بیشتر از مردان نیازمند آن هستند.

آری زنان نیز به اندازه‌ی مردان رابطه‌ی جنسی رضایت‌بخش را دوست دارند. فقط تفاوت آن‌ها در این است که زنان میل شدیدی برای داشتن رابطه‌ی جنسی احساس نمی‌کنند، مگر این‌که قبل از آن نیاز آن‌ها به عشق (دوست داشته شدن) ارضاء شود.

نکته‌ی مهم این‌جاست که زن ابتدا نیاز دارد احساس کند همسرش او را دوست دارد. وقتی که قلب زن به این طریق گشوده و تسخیر شد، انگیزه‌های جنسی در او آشکار می‌شود و اشتیاق و تمایل به داشتن رابطه‌ی جنسی با همسرش (گاهی اوقات بیشتر از مرد) به وجود می‌آید. برای زنان، عشق به نسبت رابطه‌ی جسمی، از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است و هنگامی که نیاز به عشق برآورده شده باشد، اهمیت و احساس نیاز به رابطه‌ی جنسی در آن‌ها افزایش می‌یابد.

حتی اگر زنی مورد مهر و محبت و عشق قرار نگیرد ولی این احساس در او وجود داشته باشد که در آینده این عشق و محبت را از جانب شوهرش دریافت خواهد کرد، با این حال ممکن است اشتیاق و تمایل شدیدی برای رابطه‌ی جنسی در او به وجود آید.

به زبان ساده، برای این‌که یک مرد به برانگیختگی جنسی دست یابد فقط به یک فرصت و یک مکان برای انجام رابطه‌ی جنسی نیاز دارد؛ درحالی که برای زنان این‌گونه نیست. مسأله این‌جاست که در ابتدای کار، انگیختگی جنسی برای مردان تا حدی غیرارادی و خودکار بوده و خیلی سریع رخ می‌دهد

دکتر حبیب الله مسعودی فرید


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.