تفاوت‌ پیش فروش تازه سکه با سال قبل

۲۴ام بهمن ،

بینا- در حالی که هنوز نحوه فروش و قیمت پیش‌فروش سکه رسما از سوی بانک مرکزی اعلام نشده است، رییس‌کل بانک مرکزی جزئیاتی از این طرح را منتشر کرده و از نرخ یک میلیون تومان برای هر سکه خبر داده است.
براساس گزارش ایسنا، بر اساس این طرح قرار است علاوه بر فروش سکه‌های پیش‌فروشی به صورت علی‌الحساب، قیمت یک میلیون تومان در زمان پیش فروش از مشتریان دریافت و مابقی در سررسید شش ماهه با قیمت نهایی دریافت خواهد شد.
بهمنی اظهار امیدواری کرده است که قیمت این سکه‌ها کمتر از نرخ روز بازار باشد و مهم‌تر از آن این طرح بتواند بخشی از تقاضاهای موجود در بازار را پاسخ دهد.
پیش فروش سکه از هفته آینده و از طریق شعب بانک ملی آغاز می‌شود و به نقل از رییس کل بانک مرکزی در مورد قیمت پایه سکه پیش فروشی رایزنی‌ها همچنان در حال انجام است.
در دوره قبل که زمستان ۹۰ آغاز شد، ۵٫۷ میلیون قطعه سکه تحویل متقاضیان شد و ۳٫۲ میلیون قطعه نیز به ابزارهای مختلف تبدیل شد.
بانک مرکزی در آن دوره با اعلام قیمت قطعی برای فروش سکه‌ها تنها اعلام کرد که در زمان سررسید نرخ مالیات بر ارزش افزوده از متقاضیان دریافت خواهد شد اما در این دوره علاوه بر مالیات مبلغی نیز به عنوان مابه‌تفاوت قیمت روز و قیمت پیش‌فروشی دریافت خواهد شد.
از دیگر تفاوت‌های این دوره محدودیت در سقف تعداد سکه است چرا که در دوره قبل همه به شکل نامحدود می‌توانستند اقدام به پیش خرید سکه کنند.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.