تفاوت جالب پاسپورت ایرانی با پاسپورت سایر کشورها +عکس

کاربران شبکه های اجتماعی به تفاوت پاسپورت ایرانی با سه کشور آمریکا، انگلیس و آلمانی پرداخته اند

بولتن نیوز : اخیرا کاربران شبکه های اجتماعی عکس نوشته ای را منتشر کرده اند که در آن به تفاوت پاسپورت ایرانی با سه کشور آمریکا، انگلیس و آلمانی پرداخته اند


بولتن نیوز | bultannews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. مهدی:

    خب یعنی شماها اصلا پاس ایرانی نداشتید که ببینید این متن توش نیست؟
    این پیاما همشون کار سیاه نمایی دشمنای ایرانه
    همونطور که این متن تو پاس ایرانی نیست. اون یکی متن ها هم تو پاس های خارجی نیست.

  2. حسین:

    دو سه تا صفحه اول پاسپرتهای آمریکا را پیدا کردم (مربوط به ۲۰۰۶ تا الان که بهش می گن پاسپورتهای بیومتریک و یکی مربوط به قبلش و یکی هم ماله دهه پنجاه و شصت میلادی) و متن را با ترجمه و اصل عکس گذاشتم تا ببنیم ما هروقت تقلید بر خلاف میلمون باشه میگیم “خلق را تقلیدشان بر باد داد…” اما هر وقت چیزی را دیدیم و شنیدیم که در راستای اعتقاداتمون باشه دو موتوره مقلد می شیم و در انتشارش کمک می کنیم و هرجا هم منبر پیدا کردیم با چنان شور و حرارتی این مطالب را به عنوان سند اعتقاداتمون معرفی می کنیم که گویی کوچکترین شکی در صحتش نداریم. داستان وقتی دردناک می شه که اصول زندگیمون را و استراتژی هامون را که شاکله رفتار و کردارمون خواهد شد، بر اساس این جور مطالب پایه ریزی می کنیم. اوج فاجعه وقتییه که حتی ذره ای شک نمی کنیم که شاید اینا توش اشتباه باشه و در عین اینکه مخالفانمون را به تعصب متهم می کنیم، خودمون با تعهدمون و شک راه ندادن به باورهامون و اعتقاد به اینکه هرکسی غیر از باورهای ما را بگه حتما یا جاهله یا منافعی داره، تعصب را در متجلی ترین وجهش عینیت می دیم.
    وقتی اشتباهات تاکتیکی تو زندگیم، بعضا فاجعه درست می کنه، از ترس اشتباه در استراتژی، هیچ چیزی را قطعی نمی بینم.

    نمونه پاسپورتها به پیوست:

    متن موجود در صفحه اول جدیدترین پاسپورتهای امریکا (بعد از ۲۰۰۶):
    we The people
    of the united states, in order to form a more perfect union, establish justice, insure domestic tranquility, provide for the common defence, promote the general welfare, and secure the blessings of liberty to ourselves and our posterity, do ordain and establish this constitution for the united states of America
    ما مردم
    ایالات متحده، به منظور تشکیل یک اتحاد کامل تر، ایجاد عدالت، تضمین آرامش داخلی، تامین دفاع مشترک، ارتقای رفاه عمومی و حفظ برکات آزادی برای خود و آیندگان ما، خواستیم و ایجاد کردیم این قانون اساسی را برای ایالات متحده آمریکا.

    متن موجود در صفحه اول پاسپورتهای قبل از ۲۰۰۶ امریکا:
    the secretary of the united states of America, hereby requests all whom it may concern to permit the citizen/national of the united states named herein to pass without delay or hindrance and in case of need to give all lawful aid and protection.
    بدین وسیله وزیر امور خارجه امریکا از همه کسانی که به آنها مربوط می شود، درخواست دارد به شهروند/ تبعه ایالات متحده که در اینجا نامبده شده است، بدون تاخیر و مانع، اجازه عبور دهد و در صورت نیاز همه حمایتها و کمکهای قانونی انجام شود.

    متن موجود در صفحه اول پاسپورتهای قدیمی امریکا (دهه پنجاه و شصت فکر کنم):
    this passport, properly visaed, is valid for travel in all countries unless otherwise restricted.
    this passport, unless limited to a shorter period, is valid for two years from its date of issue and may be renewed upon payment of a fee of $5 but the final date of expiration shall not be more than four years the original date of issue.
    American citizens traveling in disturbed areas of the world are requested to keep in touch with the nearest American diplomatic or consular officer.
    American citizens, making their homes or residing for a prolonged period abroad, should register at the nearest American consulate.
    این پاسپورت – که به درستی ویزا شود- برای مسافرت در همه کشورها به جز آنهایی که محدود شده اند، معتبر است.
    این پاسپروت – به جز مواردی که که برای دوره کوتاهتری محدود شده باشد- به مدت دو سال از تاریخ صدور آن معتبر بوده و می توان با پرداخت ۵ دلار آن را تمدید نمود. اما تاریخ انقضای نهایی نباید بیش از ۴ سال از تاریخ صدور اصل آن باشد.
    از شهروندان آمریکایی که در مناطق آشفته جهان مسافرت می کنند، درخواست می گردد که با نزدیکترین مامور کنسولی یا سیاسی آمریکا در تماس باشند.
    شهروندان آمریکایی که برای مدت طولانی خارج از کشور اقامت دارند، باید در نزدیکترین کنسولگری امریکا ثبت نام کنند. (این جمله آخر اگر بخواد دقیق معنی بشه یه جمله دیگه هم به این مضمون “که کسایی که خارج از کشور خانه می سازند” باید اضافه بشه اما ترجمه را زشت می کنه لذا نیاوردمش)

    در مورد پاسپورتهای آلمانی متاسفانه آلمانی بلد نیستم دنبال پاسپورتهای بریتانیا هم حالش را نداشتم بگردم اگه دیدید به من هم بگید.

    به نظرم ” خلق را تقلید نیست که بر باد می ده” بلکه جهل و راحت طلبیه که بر باد می ده اون جایی که باید فکر کنیم و تشخیص بدیم، چون میلمون بیشتر می کشه، تقلید می کنیم البته با ماسک روشنفکری و اونجایی که تخصص نداریم و نمی تونیم هم به راحتی متخصص بشیم، اگه حرفهای متخصص خلاف میلمون بود چنان اجتهاد می کنیم که همه متخصصها را می زاریم تو یه جیبمون.
    From: Mahdi Yousefi [mailto:m.yousefi@entekhabgroup.ir]
    Sent: Tuesday, November 19, 2013 9:49 PM
    To: m.sharifzadeh@haiertehran.ir; ‘محمد نصرتی نیا’; ‘مصطفی طایی’; علیرضا رضوانی; ‘Hamireza Rahmani’; ‘ar.tavakoli’
    Subject: صفحه اول پاسپورت

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.