تفاوت نیمه شعبان امسال با سال‌های گذشته

در شب و روز نیمه شعبان امسال تفاوت‌هایی وجود داشت. گرچه مردم درصدد ایجاد شادی و فراگیری جشن میلاد در جامعه بودند، اما امسال در پی شیوع ویروس کرونا، برخلاف سال‌های گذشته خیلی خبری از آذین‌بندی خیابان‌ها، پخش شیرینی و شربت و مراسم جشن و سرور در بین مردم نبود.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، در عین حال هیئتی‌ها و مذهبی‌ها و اقشار مختلف مردم در این روز باشکوه و عید نیمه شعبان به کارهای دیگری از جمله خدمت‌رسانی و گره‌گشایی از کار نیازمندان مشغول بودند. گرچه مراسم مذهبی هیئت‌ها در مناسبت‌های مختلف لغو شده است، اما آن‌هایی که شوق خدمت به مردم را دارند و به هر نحوی می‌خواهند اعیاد شعبانیه در جامعه پررونق‌تر باشد هر فرصتی را مغتنم شمرده و برای تزریق جشن و سرور در جامعه فعالیت می‌کنند.

خیابان ۱۷ شهریور هر سال در شب نیمه شعبان شاهد آذین‌بندی و ایستگاه‌های صلواتی زیادی بود که قدمت آن شاید به ۸۰ تا ۹۰ سال گذشته می‌رسد، اما امسال با شیوع ویروس کرونا از آذین‌بندی و ایستگاه‌های صلواتی در این خیابان خبری نبود، هرچند هیئتی‌های این خیابان برای کسب رضایت و ترویج شور و انگیزه در بین مردم به فراخور زمان مشغول ضدعفونی کردن معابر و خودروها بودند تا از این طریق به احیای جشن نیمه شعبان بپردازند. هیئتی‌ها همچنین همپای سایر مردم و ارگان‌ها از همان روزهای اول شیوع ویروس کرونا و به خصوص در شب و روز نیمه شعبان به توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی‌کننده پرداختند و با پخش بسته‌های بهداشتی، فرهنگی و توزیع غذا در بین نیازمندان، نذرهای خود را این‌گونه ادا کردند.

راه‌اندازی کاروان شادی در خیابان‌ها یکی دیگر از برنامه‌هایی بودند که در روز میلاد امام حسین (ع) در غرب تهران اجرایی شد و پس از آن در سایر مناطق تهران و استان‌های دیگر نیز گسترش پیدا کرد. در این بین هیئتی‌ها درصدد هستند برای ماه مبارک رمضان ارزاق مورد نیاز نیازمندان را تهیه کنند. همچنین از دیگر اقدامات این ایام برپایی جشن و احیای مراسم نیمه شعبان در فضای مجازی بود که بسیاری از هیئت‌های مذهبی در قالب حسینیه‌های مجازی جلسات معنوی برگزار کردند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.