تفاوت کارت نارنجی سایپا با سایر بیمه‌نامه‌ها

تفاوت کارت نارنجی سایپا با سایر بیمه‌نامه‌ها

در شرایطی که بوروکراسی اداری استفاده از بیمه بدنه خودرو پیچیده و وقت‌گیر است، برخی خودروسازان به ارائه مستقیم بیمه بدنه برای محصول تولیدی خود روی آورده‌اند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، گروه خودروسازی سایپا از حدود یک سال پیش کارت نارنجی را به مشتریان خود عرضه کرده‌ که شامل ارائه خدمات فروش و پس از فروش به مشتریان از جمله بیمه بدنه کامل است.

در این باره یک کارشناس نمایندگی خدمات پس از فروش سایپا در تشریح شرایط بیمه بدنه کارت نارنجی گفت: بیمه بدنه یکی از ضرورتی‌ترین بیمه‌هایی است که از سوی بیمه‌گران ارائه می‌شود. البته استفاده از خدمات بیمه بدنه ارائه شده از سوی شرکت‌های بیمه با پیچیدگی‌ها و بروکراسی اداری همراه است.

ابراهیم فراهانی افزود: با این حال شرکت سایپا جهت تسهیل امور در این حوزه قرارداد مستقیمی با شرکت بیمه‌گر منعقد کرده و خدمات بیمه بدنه کامل را به نمایندگی از شرکت بیمه طرف قرارداد به مشتریان دارنده کارت نارنجی عرضه می‌کند.

این کارشناس نمایندگی خدمات پس از فروش سایپا افزود: یکی از مزایای اصلی این بیمه‌ آن است که در حالت معمول صاحب خودرو پس از اولین تصادف باید ۱۰ درصد از هزینه خسارت وارد شده را شخصا بپردازد (حق فرانشیز)؛ علاوه بر این‌که این مبلغ در تصادف دوم ۲۰ درصد، تصادف سوم ۳۰ درصد و تصادف چهارم ۴۰ درصد است.

وی با بیان اینکه در بیمه ارائه شده در کارت نارنجی هیچ مبلغی به عنوان فرانشیز از صاحب خودرو دریافت نشده و تمام هزینه‌های خسارت از سوی شرکت بیمه طرف قرارداد سایپا پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: علاوه بر آن در بیمه‌های معمول ارائه شده از سوی شرکت‌های بیمه‌گر، محدودیت تعداد تصادف وجود داشته و به عنوان مثال پس از چهار مورد تصادف، بیمه‌نامه ابطال شده و باید بیمه جدیدی خریداری شود. این در حالی است که در بیمه بدنه کارت نارنجی هیچگونه محدودیتی در تعداد تصادفات وجود ندارد.

وی ادامه داد: در بیمه بدنه کارت نارنجی، مشتری پس از تصادف خودرو خود را به نزدیک‌ترین نمایندگی خدمات پس از فروش سایپا برای تعمیر تحویل می‌دهد، در حالیکه در بیمه‌های معمولی یکی از مشکلات اصلی صاحب خودرو پس از تصادف، یافتن تعمیرگاه مناسب از نظر فنی و هزینه‌ای برای تعمیر خودرو است.

وی افزود: نکته مهم آن است که در بیمه‌های معمولی صاحب خودرو پس از تصادف و برای دریافت خسارت تعمیر و تعویض قطعه از شرکت بیمه‌گر باید قطعه معیوب را حمل و به بیمه تحویل دهد، در حالیکه در بیمه کارت نارنجی هیچ نیازی به تحویل قطعات معیوب وجود ندارد.

این کارشناس نمایندگی خدمات پس از فروش سایپا تصریح کرد: بنابراین به طور کلی برای دارندگان کارت نارنجی در صورت تصادف، تمام هزینه‌های تعمیر و تعویض قطعات رایگان خواهد بود، ضمن‌آن‌که در کارت نارنجی علاوه بر بیمه بدنه، دو خدمت سرویس رایگان و ارائه خدمات سرویس در محل مشتری نیز ارائه می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه سود خودروساز از ارائه خدمات بیمه بدنه چیست؟ اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی ارائه خدمات بیمه بدنه کامل از سوی سایپا، تحت کنترل گرفتن بازار تعمیرات خودروهای تصادفی این شرکت در حوزه تامین قطعات و تعمیر خودرو است.

مدیر پروژه بسته خدمت (کارت نارنجی) شرکت سایپا یدک نیز در همین رابطه به خبرنگار ایسنا گفت: گروه خودروسازی سایپا از حدود یک سال پیش تمام خدمات پس

از فروش محصولات خود را در یک بسته خدمت تحت عنوان کارت نارنجی تجمیع کرده است.

حسین خشکباری با بیان اینکه در کارت نارنجی نیازهای فعلی و آینده مشتریان محصولات سایپا پیش‌بینی و تحت پوشش قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: کارت نارنجی دارای خدمات مختلف و آپشن‌های متفاوت است؛ به‌گونه‌ای که قیمت کارت نارنجی در سطح حداقل خدمت آن حدود ۳۰ هزار تومان بوده و در وضعیت سقف خدمات (فول آپشن) در خودروهای لوکس مانند مورانو به حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌رسد.

وی ادامه داد: در تمام خودروهای تولیدی گروه خودروسازی سایپا هنگام تحویل خودروی صفر کیلومتر به مشتری، کارت نارنجی دو ستاره نیز ارائه می‌شود که البته مشتری بسته به تمایل خود می‌تواند با پرداخت مبلغ بالاتر خدمات بیشتری از کارت نارنجی را دریافت کند؛ ضمن اینکه دارندگان تمام محصولات سایپا در هر زمانی می‌توانند نسبت به خرید کارت نارنجی اقدام کنند.

او با بیان این‌که در چند روز اخیر تمدید گارانتی به عنوان خدمت جدیدی تحت پوشش کارت نارنجی عرضه می‌شود، تصریح کرد: در این خدمت جدید، مشتریانی که مدت گارانتی محصولات آن‌ها رو به اتمام است، می‌توانند با پرداخت هزینه مناسبی خودروی خود را به مدت یک سال دیگر یا ۲۰ هزار کیلومتر پیمایش اضافه گارانتی کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر خدمات مختلفی از جمله بیمه بدنه، ارائه خدمات در محل مشتری، سرویس‌های دوره‌ای رایگان و تمدید گارانتی تحت پوشش کارت نارنجی به دارندگان محصولات سایپا ارائه می‌شود.


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.