تفاوت ۷۷۴ درصدی هزینه‌های مخابراتی در شرق و غرب اروپا

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

مشترکان تلفن‌همراه در کشورهای مختلف اروپا هزینه‌های مربوط به سرویس‌های مخابراتی را بسیار متفاوت پرداخت می‌کنند و اگرچه اتحادیه اروپا سعی در یکسان‌سازی این هزینه دارد، بررسی‌های تازه نشان داده است که ساکنان شرق و غرب اروپا برای بهره‌گیری از یک سرویس مخابراتی مشخص هزینه‌های متفاوتی می‌پردازند.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)،  این طور که کارشناسان می‌گویند، در اتحادیه اروپا کشور لیتوانی ارزان‌ترین خدمات مخابراتی را در اختیار مشترکان خود می‌گذارند و هلند هم گران‌ترین خدمات مخابراتی را عرضه می‌کند. طبق گزارش موجود، تفاوت هزینه مربوط به تماس‌های داخلی با تلفن‌همراه بین دو کشور لیتوانی و هلند ۷۷۴ درصد است.
 
کمیسیون اروپا در این خصوص توضیح داد که تفاوت هزینه برای یک سرویس به‌خصوص بین کشورهای مختلف را نمی‌توان با کیفیت متفاوت سرویس، هزینه‌های مختلف برای ارایه سرویس به مشترکان یا هزینه بالاتر برای تامین انرژی توجیه کرد.
 
"نیلی کروئز"(Neelie Kroes) رئیس کمسیون اروپا در این خصوص گفت: «همان طور که این اعداد به طور واضح نشان می‌دهند،‌هزینه مربوط به خدمات مخابراتی در ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا به صورت متفاوت پرداخت می‌شود. این مسئله برای اتحادیه اروپا بسیار حیاتی به نظر می‌رسد که هرچه سریع‌تر در این زمینه یکسان‌سازی صورت گیرد».
 
در این منطقه هزینه مربوط به دیگر مایحتاج روزانه مردم با تفاوت بسیار کمتری پرداخت می‌شود. به عنوان مثال، قیمت یک لیتر شیر در کشورهای مختلف اروپایی از ۰٫۶۹ یورو تا ۰٫۹۹ یورو متفاوت است که این بر این اساس می توان گفت تفاوت قیمت شیر در کشورهای اروپایی ۴۳ درصد است. رایانه لوحی iPad نیز در این کشورها با تفاوت قیمت ۱۱ درصدی فروخته می‌شود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.