تفحص از بانک مرکزی چهارشنبه در مجلس

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از طرح سوال از وزاری اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت برای یافتن دلایل اختصاص ارز دولتی به واردات خودروهای لوکس و همچنین تهیه طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی برای یافتن دلایل ارز مرجع به اولویت‌های غیرضرور خبر داد.

موید حسینی صدر گفت: اختصاص ارز مرجع برای واردات خودروهای لوکس و نابسامانی‌های اقتصادی ناشی از نابسامانی نرخ ارز موجب طرح سوالم از وزرای اقتصاد و صنعت و معدن و تجارت و هم تهیه تحقیق و تفحص از بانک مرکزی شده است.
نماینده مردم خوی افزود: تحقیق و تفحص از بانک مرکزی که تا این لحظه ۱۶ امضا دارد به احتمال قوی تا روز چهارشنبه به بیش از ۵۰ امضاء خواهد رسید و به این ترتیب طرح فوق روز چهارشنبه تقدیم هیات رییسه مجلس می‌شود.
وی بررسی دلایل صدور مجوز مصارف مالی و همچنین اختصاص ارز مرجع به کالاهای غیراولویت‌دار نظیر خودروهای لوکس و اسباب بازی را از محورهای تحقیق و تحفص از بانک مرکزی عنوان کرد.
وی با اشاره به تصمیم اخیر سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برای افزایش قیمت خودرو گفت: مدتی است که به دلیل افزایش مواد اولیه قیمت انرژی و کارگر، خودروسازان کشور افزایش قیمت خودرو را پیگیری می‌کنند و گویا اخیرا سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده اجازه افزایش قیمت محصولات شرکت ایران خودور و سایپا را داده است اما این مجوز رسانه‌ای نشده است.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.