تفحص از دانشگاه آزاد در کمیسیون آموزش تصویب شد

عضو کمیسیون آموزش مجلس:

آموزش > عالی
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اعلام خبر تصویب طرح تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه امروز این کمیسیون، تصریح کرد: تفحص از مدیران گذشته دانشگاه آزاد صورت می گیرد اما مدیران فعلی باید پاسخگو باشند.

عباس مقتدایی در گفتگو با مهر، اضافه کرد: درخواست انجام تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی که در مردادماه سال جاری به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی جهت طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات واصل شده بود، با توجه به اینکه بر اساس ماده ۱۹۸ آیین نامه داخلی مجلس نمایندگان می توانند موضوع تحقیق و تفحص را انجام دهند، به عنوان دومین دستور کار کمیسیون آموزش مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: کمیسیون با دعوت از درخواست کنندگان تفحص از دانشگاه آزاد و استماع دلایل آنان در نهایت به انجام این طرح رای مثبت داد.

به گفته عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، بر اساس مفاد ۹ گانه ای که برای تحقیق و تفحص مطرح شد تفحص کنندگان علاقمند هستند تا درباره محورهایی از جمله وضعیت شعب خارج از کشور دانشگاه آزاد، ساخت و ساز‌های عمرانی، استفاده از امکانات دانشگاه در امور حزبی و سیاسی، هرم هیأت علمی، استاندارد‌های آموزشی و پژوهشی، وضعیت فرهنگی حاکم بر دانشگاه آزاد و سایر مسائل شفاف سازی صورت گیرد.

مقتدایی گفت: اگر تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد در صحن علنی رأی لازم را به دست آورد، این موضوع از سوی مجلس کلید خواهد خورد.

وی تاکید کرد که در آینده ای نزدیک موضوع تفحص از دانشگاه آزاد در صحن علنی مجلس شورای مطرح خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره الزام مجلس در خصوص دریافت پاسخهایی از رئیس پیشین دانشگاه آزاد در خصوص تفحص از این دانشگاه، اظهار داشت: رویکردهای مطرح شده در جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات عمدتاً در خصوص عملکرد مدیریت سابق دانشگاه آزاد اسلامی است اما مسئولان فعلی دانشگاه آزاد به علت مباحث حقوقی باید پاسخگو باشند.

به گزارش مهر، فرهاد دانشجو، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پیش از این اعلام کرد که تفحص از دانشگاه آزاد را جاسبی باید پاسخگو باشد نه رئیس فعلی این دانشگاه.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.