«تفسیر آیات‌الاحکام شاهی» و «التعریف بطبقات الامم» به زودی چاپ می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، «تفسیر آیات‌الاحکام شاهی» اثر شمس‌الدین محمد شریفی جرجانی است که در عصر صفویه نوشته شده است. نویسنده این کتاب نواده میرسیدشریف جرجانی بوده و این کتاب را اولین تفسیر احکام قرآن است به زبان فارسی و به سفارش شاه طهماسب نگاشته است.

این کتاب که طی سال‌های گذشته توسط غلامرضا جمشید‌نژاد شرح و تفسیر شده است، اواخر سال گذشته به خانه کتاب واگذار شد تا برای مراحل چاپ آن توسط این ناشر اقدام شود. این کتاب در مراحل پایانی انتشار به سر می‌برد و زیر چاپ است.

«التعریف بطبقات الامم» نیز نوشته قاضی صاعد آندلسی است که قرار است ویراست دوم آن توسط انتشارات میراث مکتوب روانه بازار نشر شود. این کتاب هم با شرح و تصحیح غلامرضا جمشید‌نژاد چاپ خواهد شد. این کتاب برای اولین بار در سال ۷۶ توسط انتشارات میراث مکتوب با ۳۳۶ صفحه و مقدمه، چاپ شد و بعد از گذشت حدود ۱۵ سال از چاپ ویرایش اول آن، ویراست دوم آن هم به زودی توسط این ناشر به چاپ خواهد رسید.

جمشیدنژاد طی ماه‌های پایانی سال گذشته مشغول ویرایش و اعمال اصلاحات نهایی بر این کتاب بود که بعد از اتمام این مراحل، کتاب را به انتشارات موسسه میراث مکتوب سپرد و این کتاب در حال حاضر زیر چاپ است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.