تفکرامام خمینی(ره) نجاتبخش ملتها

جام جم آنلاین: دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا تفکر امام خمینی(ره)را نجات دهنده ملتها یاد کرد و گفت: به فضل الهی، جمهوری اسلامی ایران، مدل و الگویی برای ملت های آزادیخواه دنیا شده است.

سردار سرلشکر یحیی رحیم صفوی، یکشنبه شب در آیین بیست و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) درحرم مطهر شاهچراغ (ع) شیراز افزود: ‌همه اندیشمندان علوم سیاسی و اجتماعی متفق القول می گویند که تفکر و روح انقلاب به رهبری امام خمینی همانند پیامی امید بخش و نجات دهنده از قلمرو جغرافیایی ایران خارج شده و محیط منطقه ای و جهانی را از شمال آفریقا تا جنوب شرقی آسیا فرا گرفته و همه ملت های مستضعف را در مقابل استکبار جهانی به مقاومت و ایستادگی وادار کرده است.

وی بیان داشت: این در حالی است که امروز محور تاثیر اندیشه ها و تفکر امام خمینی و انقلاب اسلامی را در بیداری اسلامی مشاهده می کنیم که نوید بخش ماهیت یک نهضت بزرگ اسلامی است.

رحیم صفوی با بیان اینکه بیداری اسلامی در بر دارنده ویژگی هایی است عنوان کرد: نخستین شاخصه بیداری اسلامی، حضور فراگیر مردم از اقشار مختلف اجتماعی است که در بین آنها نقش آفرینی جوانان و زنان در کشورهای عربی بی سابقه است.

وی اضافه کرد: همه ما دیدیم که اقشار مختلف مردم در میدان التحریر مصر بدون سلاح اما مصمم شعار سقوط فرعون مصر را فریاد می زدند که این مشارکت فراگیر مردمی مدلی بود که امام ما برای سقوط رژیم شاهنشاهی به جهان نشان داد.

رحیم صفوی اظهارداشت: بر این اساس اگر چه در محاکمه اخیر حسنی مبارک نشان داده شد که انقلاب مردم مصر هنوز به اتمام نرسیده و هنوز نفوذ آمریکایی ها و صهیونیست ها خصوصا در شورای نظامی مصر باقی است اما مردم مصر تصمیم نهایی خود را در انتخابات ریاست جمهوری که اواخر خرداد ماه جاری برگزار می شود،نشان می دهند و راهی را که انتخاب می کنند که از دل اسلام و بینش مردم مسلمان مصر می گذرد مردمی که ضد صهیونیست و رژیم اشغالگر هستند.

وی دومین مولفه را ایستادگی مردم برای شکل گیری نظام جدید مردم سالاری عنوان کرد و ادامه داد: این مدل را امام راحل در ایران پیاده کردند و از همان ابتدا برای رفراندوم مردم را به میدان آوردند که بیش از ۹۸ درصد مردم به جمهوری اسلامی ایران رای دادند و حضور آحاد مردم را در صحنه مشارکت اجتماعی نشان دادند.

رحیم صفوی افزود: ملت های اسلامی خواه به دنبال همین حضور هستند مانند مردم بحرین که خوهان این هستند که هر کس در بحرین زندگی می کند حق انتخاب داشته باشد.

وی گفت: سومین و اصلی ترین شاخصه در کشورهای بیداری اسلامی مانند یمن، بحرین، تونس و لیبی سمت وسو و خاستگاه اسلام خواهی مردم است که ناظران سیاسی و جهانی با مشاهده نتیجه انتخابات اخیر در تونس و مصر اذعان دارند که مردم این کشورها اسلام و رهبران اسلامی و نمایندگان اسلامی را در مجالس خود بر می گزینند.

رحیم صفوی اضافه کرد: این مهم هشداری برای قدرت های سلطه گر و امریکایی ها و اروپایی ها است که نمی خواهند اسلام گرایی در جهان رشد کند است.

وی عنوان داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران به الگویی برای همه ملت های آزادی خواه و استقلال طلب تبدیل شده است که تحقق این مهم در کشور مرهون امام خمینی(ره)، خون شهدا و رهبری های خردمندانه آیت الله خامنه ای است.

رحیم صفوی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت الله خامنه ای پس از ارتحال امام خمینی (ره) بعد از ۲۳ سال، توانسته اند کشور را در اتفاقات مهم محیط پیرامونی ایران اسلامی مانند مسایل افغانستان و عراق و فتنه های داخل کشور مدیریت کنند.(ایرنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.