تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها احترام به جایگاه و شأن بانوان است

اردیبهشت ۱۴۰۳

“‌جواد محمدی‌” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه ممتاز نیوز، اجرایی شدن تفکیک جنسیتی در دانشگاه علامه را موفق ارزیابی کرد و گفت: تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها در واقع احترامی است که برای بانوان و دختران این مملکت قائل می‌شوند.  
 
وی افزود: تجربیاتی که تاکنون دربارهٔ تفکیک جنسیتی در بعضی از دانشگاه‌های نقاط جهان شاهد بوده‌ایم، همچنین تحصیل اشخاص شناسی همچون مارگارت تاچر در چنین دانشگاهایی که کاملأ دخترانه بوده، ما را در این امر ثابت قدم‌تر می‌کند.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ابراز کرد: عده‌ای از بانوان در محیطی راحت‌تر می باشند که فقط خودشان باشند، مثل دانشگاه الزهرا(س) که چنین شرایطی را برای چنین اشخاصی فراهم کرده است .  
 
محمدی با اشاره به لزوم تحصیل هر دو جنسیت در کنار یکدیگر اما به صورت مجزا تصریح کرد: تفکیک جنسیتی به معنی محدودیت در دانشگاه‌ها نیست و این عملکرد به این معنا نیست که ۵۰ درصد بانوان دانشجو در دانشگاه به تحصیل بپردازند بلکه با ایجاد شرایط مناسب باید به آن‌ها اجازه داد تا در پردیس‌های تازه تأسیس امکان ادامه تحصیل را داشته باشند.  
 
وی در ادامه اظهار داشت: دولت با تقبل هزینه‌ برای تاسیس پردیس‌های تازه امتیازات بالایی را برای بانوان در نظر می‌گیرد.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تاکید کرد: یکی از اقدامات تفکیک جنسیتی تاسیس دانشگاه‌هایی همانند دانشگاه الزهرا(س) است البته بدون داشتن نقاط ضعف این مجموعه، در این صورت شاهد ارتقاء پردیس‌های مختص بانوان در دانشگاه‌های معتبر خواهیم بود.  
 
محمدی دربارهٔ نتیجه اجرای تفکیک جنسیتی در دانشگاه علامه گفت: عده‌ای از دانشجویان دانشگاه علامه در پاسخ به نتایج تفکیک جنسیتی در این دانشگاه اعلام رضایت کردند؛ هر چند ممکن است بعضی نیز از چنین وضعیتی ابراز نارضایتی کنند.
 
وی دربارهٔ تأثیر اجرای تفکیک جنسیتی بر روند تحصیلی دانشجویان عنوان کرد: اگر در زمینه علمی مبحث تفکیک جنسیتی را مورد بررسی قرار دهیم باید رتبه علمی دانشگاه، دانشجویان و نمرات و تعداد مقالات آن‌ها در دانشگاه‌هایی که تحت تفکیک جنسیتی قرار گرفته‌اند را با قبل از زمان تفکیک مقایسه کنیم.  
 
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در ادامه اضافه کرد: با نظرسنجی می‌توان به نتیجه و آثار تفکیک جنسیتی دست یافت که به احتمال بسیار نه تنها کیفیت علمی پایین نیامده است بلکه در درجات بالاتری نیز قرار گرفته، چرا که سببی برای پایین آمدن سطح کیفی وجود ندارد.  
 
محمدی با تأکید بر عدم نظرسازی دربارهٔ نتایج تفکیک جنسیتی افزود: در فضای روانی و رضایت دانشجویان و اساتید باید نظرسنجی‌هایی صورت گیرد و کاملا نظرات واقعی اعمال شود که بتوان نقاط ضعف و قوت این طرح را با توجه به آن‌ها ارزیابی کرد.  
 
وی خاطرنشان کرد: مسئولین باید پردیسی ویژه بانوان با تمام ظرفیت‌های پژوهشی، آموزشی و مطالعاتی با همان کیفیت دانشگاه تهران برای هرچه بهتر شدن اوضاع تحصیلی و عدم نارضایتی برخی بانوان از وضعیت فعلی تأسیس کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.