تفکیک دانشگاه ایران بدون ایجاد هزینه و آسیب رسیدن به آموزش و درمان

۲۹فروردین۱۳،

دانشگاه علوم پزشکی ایران را به طور کامل تفکیک کرده و طوری تفکیک می‌کنیم که به آموزش دانشجو و درمان مردم آسیب نرسد و هزینه‌ای دربرنداشته باشد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر شاه حسینی مسئول هیات انتقال دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران مثل هر دانشگاه علوم پزشکی در کشور یک تشکیلات نیروی انسانی، تشکیلات اداری، امکنه و امکانات آموزشی و یکسری بیمارستان‌هایی دارد که مثل قبل باید به این دانشگاه برگردانده شوند.

وی افزود: خوشبختانه تمام اسناد این فضاها و امکانات در ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موجود است چون از تمام اموال دانشگاه های علوم پزشکی یک سند هم در وزارتخانه وجود دارد.

وی ادامه داد: در بحث تفکیک کامل دانشگاه علوم پزشکی ایران از تهران با انجام یک برنامه ریزی جامع ابتدا فضاهای فیزیکی را تفکیک می کنیم به طوری که نه در برنامه ریز ی‌های آموزشی موجود خللی ایجاد شود نه در درمان مردم در بیمارستان‌ها اختلال به وجود آید و نه اینکه هزینه‌ای به وزارت بهداشت تحمیل شود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: این انتقال از ابتدا تا انتها، عمدتاً بر مبنای اسنادی که موجود است، حداکثر طی چند هفته تمام می گردد زیرا همه چیز در دانشگاه علوم پزشکی ایران به صورت سیستماتیک و کلاسیک موجود بود.

دانشجویان برای انتقال مشکلی ندارند

وی در خصوص سرنوشت دانشجویان بیان داشت: دانشجویان گروه پزشکی چند دسته می باشند. دانشجویان رشته های فلوشیپ که بعد از تخصص وارد این رشته می شوند هیچ مشکلی نخواهند داشت زیرا توسط بیمارستان ها انتخاب می شوند.

دکتر شاه حسینی افزود: در مورد دستیاران هم تاکنون دو پردیس همت و پورسینا مستقل عمل می کرده‌اند و مشکلی ندارند.

وی ادامه داد: دانشجویان قبلی دانشگاه علوم پزشکی ایران هم عمدتاً دوست دارند به دانشگاه خود برگردند.

مسئول هیات انتقال دانشگاه علوم پزشکی ایران ابراز داشت: می ماند دانشجویان پذیرفته شده سال قبل کنکور سراسری که تحت نام دانشگاه علوم پزشکی تهران پذیرفته شده اند. این دانشجویان هم می توانند در دانشگاه علوم پزشکی تهران بمانند زیرا ما فضاهای آموزشی خود را برای ادامه تحصیل این عزیزان با قراردادی که با این دانشگاه خواهیم بست در اختیار دانشگاه تهران می گذاریم. این گروه از دانشجویان مختارند از دانشگاه علوم پزشکی تهران فارغ التحصیل شوند.

انتقال بیمارستان ها به سهولت انجام می گردد

وی محدودۀ جغرافیایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران را غرب و بخشی از جنوب تهران اعلام کرد و گفت: بیمارستان های فیروزآبادی و هفت تیر در جنوب تهران، بیمارستان قلب شهید رجایی در شمال تهران و آن طور که به خاطر دارم ۴ بیمارستان درمانی و ۹ بیمارستان آموزشی دیگر تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی ایران بودند که به این دانشگاه برگردانده می شوند.

وی افزود: عمدۀ بیمارستان های آموزشی ایران تک تخصصی می باشند و مشکلی برای این انتقال ندارند.

وی از همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران قدردانی کرد و در پایان گفت: ما با این دانشگاه هیچ مشکلی نداریم، زمانی مصلحت حاکمیت این بود که دو دانشگاه با هم ادغام شوند و الان مصلحت در تفکیک این دو دانشگاه تشخیص داده شده است و خوشبختانه هیچ مشکلی بین دو دانشگاه وجود ندارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.