تقابل دولت با شهرداری سبب تضییع حقوق شهروندان می‌شود

رئیس ائتلاف خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت تأکید کرد:

ایران > احزاب– گروه سیاسی:
رئیس تشکل خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت با اشاره به ضرورت تعامل بیشتر دولت با شهرداری گفت: شهرداری تهران با وجود همه ناملایمات‌ دولت دستاوردهای بسیار خوب و ارزشمندی در عرصه خدمت رسانی به شهروندان داشته است.

به گزارش همشهری، پرویز سروری در نشست خبری تشکل متبوع خود که در محل خبرگزاری تسنیم برگزار شد، با بیان اینکه تقابل دولت با شهرداری حقوق مردم را تضییع می‌کند، اظهار داشت: در تهران تا پیش از این دوره سالانه تنها دو و نیم کیلومتر مترو ساخته می‌شد درحالی‌که در حال حاضر سالی ۱۵کیلومتر مترو ساخته می‌شود که این رقم با وجود همه تقابل‌هایی است که دولت با شهرداری داشته و اگر این موانع از جلوی شهرداری گرفته می‌شد می‌توانستیم شاهد خدمات بیشتری باشیم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه همشهری درخصوص اینکه چه تضمینی دارید که در شورای چهارم وجه تخصصی بر سیاسی بچربد؟ گفت: اساساً دغدغه اصلی خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت این است که به وضعیت شورای اول برنگردیم. در شورای اول تهران برخورد‌های سیاسی و سیاست‌زدگی اعضا سبب شد تا ظرفیت‌های بسیاری از دست برود و مردم از شورا‌ها دلزده شوند که الحمدلله در دوره‌های بعد این ایراد تا حدود بسیاری مرتفع شد.

سروری با بیان اینکه تضمین ما تلاش برای بستن یک لیست کارآمد و تخصص محور است، افزود: حوزه ریاست‌جمهوری ممکن است تأثیرات جدی را بر انتخابات شوراها بگذارد و این نگرانی توسعه یابد. حضور اشخاص صرفا سیاسی با نگاه سیاسی یک نگرانی است. رئیس تشکل خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت با بیان اینکه هنوز برای داشتن یا نداشتن سرلیست به جمع‌بندی نرسیده‌ایم خاطرنشان کرد: با طیف‌های مختلفی که وارد مذاکره شده‌ایم، این نکته را توافق کردیم که با یک نگاه کاملا فنی و تخصصی و مبتنی بر نیازهای شهری این لیست را ببندیم. ان‌شاءالله وقتی لیست خارج آمد خواهید دید که انواع تخصص‌ها و نیازهای شهر، در این لیست وجود دارد، لذا تضمین ما، تلاش ماست برای رسیدن به این موضوع. وی افزود: همه طیف‌هایی که با آنها در حال توافق برای بستن لیست هستیم، بر این موضوع تأکید دارند که لیست براساس نیازهای مدیریت شهری بسته شود تا لیستی کارآمد و سرآمد داشته باشیم.

سروری با بیان اینکه بعضی جریانات سیاسی به‌دنبال سوءاستفاده از هنرمندان و ورزشکاران در عرصه انتخابات شورای شهر می باشند تصریح کرد: لیستی تحت عنوان لیست دولت در انتخابات شوراها، اگر ارائه شود، خلاف قانون است اما ممکن است اشخاصی تحت عنوان حامیان دولت در انتخابات شرکت کنند. ما از جریانی که مسیر خدمت در دولت را در بعضی عرصه‌ها به انحراف کشاند و به کشور هزینه‌های فراوان وارد کرد، نگران هستیم.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.