تقاضای ارز آزاد برای واردکنندگان کالاهای دیجیتالی

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری و تلفن همراه تهران به دولت پیشنهاد داد تا برای ساماندهی بازارهای دیجیتالی ارز آزاد در اختیار واردکنندگان قرار دهد.
“ابراهیم درستی” در گفت و گو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: در شرایط فعلی که شاهد نوسانات چشمگیر ارز در کشور هستیم بهتر است دولت به جای ارز دولتی ارز آزاد را با نرخ ثابت در اختیار فعالان حوزه تلفن همراه و تلویزیون قرار دهد.
وی افزود:هم اکنون فعالان دیجیتالی از جمله موبایل با مشکلات فراوانی روبرو هستند که بهتر است دولت برای جلوگیری از هرگونه هرج و مرج در این بازار پرمصرف به تخصیص ارز آزاد به واردکنندگان این کالای دیجیتالی و ارتباطی بپردازد.
درستی با اشاره به افزایش قیمت های چشمگیر گوشی های موبایل طی ماه گذشته تصریح کرد: واردات این کالای ارتباطی رابطه مستقیمی با نرخ ارز دارد به همین دلیل شاهد افزایش قمیت این کالای ارتباطی در کشور هستیم.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری و تلفن همراه تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشتر فروشندگان از فروش و عرضه کالا در بازار خودداری می کنند و بیشتر واردکنندگان نیز دست روی دست گذاشته و منتظرند تا نرخ ارز در کشور ثابت شود.


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.