تقاضای‌جالب‌زندانیان دورود درمراسم‌اعتکاف

چندی پیش و در پی ترویج فرهنگ کتاب خوانی دفاع مقدس در بین مددجویان و پرسنل ندامتگاه دورود استان لرستان که به ایجاد فضای جدید تربیتی و اخلاقی در این زندان منجر شد، تعدادی از این مددجویان در اقدامی خودجوش طی نامه‌ای از مقام معظم رهبری درخواست ویژه‌ای را مطرح کردند.

خبرآنلاین: حدود سیصد تن از مددجویان ندامتگاه دورود در اقدامی خودجوش و جالب طی نامه‌ای از مقام معظم رهبری، درخواست کردند اجازه دهند یکی از شهدای جنگ تحمیلی را برای عبرت‌گیری و خودسازی خود در محوطه این ندامتگاه به امانت بگیرند.
 
چندی پیش و در پی ترویج فرهنگ کتاب خوانی دفاع مقدس در بین مددجویان و پرسنل ندامتگاه دورود استان لرستان که به ایجاد فضای جدید تربیتی و اخلاقی در این زندان منجر شد، تعدادی از این مددجویان در اقدامی خودجوش طی نامه‌ای از مقام معظم رهبری درخواست ویژه‌ای را مطرح کردند.
 
ماجرا از آن‌جا شروع شد که مدد جویان تحت تاثیر فضای یاد شده برای اولین بار امسال تصمیم به انجام فریضه اعتکاف در بند زندان گرفتند. به سبب آن‌که مراسم اعتکاف امسال حدودا با عبور کاروان ۹۶ شهید دوران دفاع مقدس از این شهر همزمان شد، و این زندانیان به سبب محکومیت کیفری نتوانسته بودند در مراسم تجلیل از این شهدا شرکت کنند در اقدامی خودجوش و در همان زمان اعتکاف طی نامه‌ای این درخواست را مطرح کردند.
 
در متن نامه این مددجویان چنین آمده است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
محضر مبارک ولی امر مسلمین، حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه‌ای حفظه الله تعالی
 
این نامه را تعدادی از فرزندان ایران که بنا به دلایل متعدد در زندان به سر می‌برند به محضر شما ارسال می‌کنند. اما نه آن زندانی که در تصور بسیاری از مردم است، بلکه زندانی که بیشتر شبیه دانشگاهی است که علوم مقدس و پر ارزش دفاع مقدس را در گوش‌های جان ما نجوا می‌کند. ما زندانیانی که سال‌ها در بیراهه‌های جهالت سپری کرده‌ایم اینک به برکت یاد و کرامت خون شهدایی که از آنها دور بوده‌ایم، حقایقی را به نظاره نشسته‌ایم که دل‌های صد رنگ خدایی داده است.

 

تصویر نامه زندانیان دورود
 
حال با هزار غصه و درد، که نه از بدی روزگار که از بدی کردار گرفتار آن شده‌ایم، و به برکت آنچه آموخته‌ایم از محضر حضرتعالی نه تقاضای آزادی خویش، که عاجزانه و مصرانه خواهش و تمنایی دیگر داریم.

رهبرا… رسم بوده است که شهدای گمنام را در دانشگاه‌ها یا در مقبره‌های خاص در شهرها به خاک می‌سپرند، تا همیشه در پیشگاه چشم مردم باشد و از آن غافل نشوند. ما نیز تقاضا داریم که یکی از این سرداران بر سردار رفته و این اسطوره‌های حق و حقیقت را اجازه فرمایید در این مکان که بوی جبهه‌ها را به خود گرفته است پایدار بدارند، باشد که مظلومیت او دل‌های بیشتری را شرمنده خود کند.
 
بی‌صبرانه و چشم انتظار، منتظر این عنایت شما هستیم و دل‌های ما امیدوار است خداوند متعال که باب هدایت را برای ما باز کرده است و اهل بیت عصمت و طهارت، بدین کار راضی باشند. ما امضاکنندگان این نامه مردانه قول می‌دهیم که لحظه‌ای از این معجزه الهی غافل نباشیم و قداست آن را چون جان خویش حفظ کنیم.
 
شاید شما با این درخواست موافقت نفرمایید، اما ما نیز چون پیرزن مصری که کلافی نخ برای خرید یوسف آورد، و آن تمام هستی‌اش بود، آنچه داریم عرضه داشتیم.
 
لازم به ذکر است که مدتی پیش جشن سی‌امین سال آزادسازی خرمشهر به دعوت همین مددجویان و پرسنل، با حضور پرویز پرستویی و سرکار خانم سیده زهرا حسینی و نورالدین عافی و دیگر راویان کتاب‌های دفاع مقدس و هنرمندان در همین زندان به صورت با شکوه برگزار شد.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.