تقاضای طلای هند سال آینده افزایش می‌یابد

۲۳ آبان ،

چکیده: کارشناسان اقتصادی بر این باورند که میزان تقاضای طلا در بازار هند در سال ۲۰۲۴ میلادی با رشد و رونق مجددی روبرو خواهد شد .

به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز در حالی که هند بزرگترین بازار طلای جهان به شمار می رود کاهش شدید ارزش روپیه در برابر دلار و افزایش قیمت جهانی طلا همراه با افزایش تعرفه واردات تاثیر بسیاری بر افت واردات و تقاضای طلا در بازار هند در سال ۲۰۱۲ میلادی داشته ولی به اعتقاد کارشناسان اقتصادی و مقامهای رسمی هندی میزان فروش طلا و جواهر آلات در بازار این کشور طی سال ۲۰۲۴ میلادی افزایش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش تفسیری شانکار بانداری معاون ماهیندرا بانک هند پیش بینی کرد میزان تقاضای طلا در بازار هند سال آینده بیش از ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت. تقاضای جواهر آلات در هند امسال با افت ۳۵ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۱ روبرو شده است. بر این اساس چین رقابت شدیدی با هند برای تبدیل شدن به بزرگترین بازار طلای جهان در سال ۲۰۱۲ میلادی داشته است. افت تقاضای طلا در بازار هند در حالی است که تقاضای طلا در بازار چین همچنان روندی صعودی داشته است.

برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که با افزایش ارزش روپیه در برابر دلار طی سال آینده قیمت طلا در این کشور افت خواهد کرد و این مساله تقاضای طلا را افزایش خواهد داد.

واردات طلای هند در سال ۲۰۱۱ میلادی به بیش از ۹۶۷ تن رسیده است که این بالاترین رکورد در سالهای اخیر به شمار می رود . بر این اساس پیش بینی می گردد میزان واردات طلای هند امسال با افت ۴۵ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۱ میلادی روبرو شود.

هند در سال ۲۰۱۱ میلادی با پشت سر گذاشتن چین به بزرگترین وارد کننده طلای جهان تبدیل شد ولی واردات طلای این کشور در سه ماه دوم امسال با افت چشمگیر ۵۶ درصدی مواجه شده است . افزایش تعرفه واردات طلا مهمترین عامل کاهش ۲۰ درصدی واردات طلای هند در شش ماه اول ۲۰۱۲ میلادی نسبت به مدت مشابه سال پیش به شمار می رود. میزان واردات طلای هند تا پایان امسال نیز به کمتر از ۵۳۲ تن خواهد رسید . دولت هند نیز قصد دارد میزان واردات طلای این کشور را از ۵۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۱ به کمتر از ۳۸ میلیارد دلار کاهش دهد .


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.