تقاضای وانتد قرمز در مورد خاوری به معنای دستگیری وی درهرجای دنیا است

به گزارش گروه اخبار شب ایرنا ، قاضی ‘ناصر سراج’در مصاحبه اختصاصی یکشنبه شب با خبرنگار ایرنا گفت: احتمال داده می شود که محمد رضا خاوری کشور محل اقامت خود یعنی کانادا را ترک کرده باشد و به همین دلیل هم قوه قضاییه اقدام به اعلام ‘وانتد قرمز’ به پلیس بین الملل ‘ اینترپل ‘ کرده است .

وی افزود:‌ تقاضای ‘وانتد قرمز’ برای متهمان به این دلیل است که پلیس اینترپل موظف است متهم را در هرجای دنیا که اقامت داشته باشد دستگیر کرده و به کشور متقاضی مسترد نماید.

قاضی رسیدگی کننده به پرونده فساد بزرگ بانکی روز یکشنبه در سیزدهمین جلسه رسیدگی به فساد بزرگ بانکی در مورد نحوه فرار «محمودرضا خاوری» رییس سابق بانک ملی ایران از کشور توضیحاتی ارائه کرد.

ناصر سراج در ابتدای جلسه رسیدگی به پرونده فساد بانکی در این زمینه گفت: در جلسه قبلی متهم ردیف اول مطالبی را عرضه داشت مبنی بر اینکه دست‌هایی در کار بوده تا خاوری را از کشور فراری دهند. من مدارک آن را مستند آورده‌ام و اینجا در مقام این نیستم که کسی را متهم یا تبرئه کنم. فقط برای تنویر افکار عمومی جریان را توضیح می‌دهم.

وی افزود: من مدارک را به صورت مکتوب آورده‌ام و چیزی را از خودم به صورت شفاهی نمی‌گویم. درتاریخ ۲۰شهریور ۹۰ خاوری رییس بانک ملی به عنوان ماموریت تقاضای خروج از کشور به انگلیس را داشته است. درتاریخ ۲۹ شهریور ۹۰ تحت شماره ۵۷۸۶۶۹ با ماموریت ایشان به خارج از کشور موافقت شده است.

**۱۵۳۶**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۶۵۵۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.