تقاضای ۴۸ گروه برای تاسیس شرکت بیمه

خبرگزاری فارس: 48 تقاضا برای تأسیس بیمه/ 60 درصد ظرفیت بازار بیمه خالی است

بینا- رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به تقاضای ۴۸ گروه برای تاسیس شرکت بیمه با وجود افزایش ۹ برابری حداقل سرمایه گفت: حدود ۶۰ درصد بازار بیمه کشور بکر و دست نخورده است.
به گزارش بینا، سید محمد کریمی در خصوص تصمیم جدید بیمه مرکزی برای افزایش حداقل سرمایه تأسیس شرکت‌های بیمه به فارس گفت: بر این اساس سرمایه تاسیس شرکتهای بیمه مختلط(جنرال) از ۲۸ میلیارد تومان به ۲۵۰ میلیارد تومان و شرکت‌های بیمه اتکایی به ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.
رئیس کل بیمه مرکزی افزود: با وجود این افزایش در حال حاضر ۴۸ گروه متقاضی تأسیس شرکت بیمه درخواست خود را ارسال کرده‌اند.
کریمی با بیان اینکه سخت‌گیری‌های بیمه مرکزی برای تاسیس شرکت با توجه به دقیق و تخصصی بودن این کار افزایش یافته است، گفت: برای مثال از متقاضیان تاسیس شرکت می‌خواهیم تا در طرح توجیهی کسب‌وکار(bussiness plan ) خود تجربیات کشورهای پیشرفته در صنعت بیمه را بررسی و ارائه کنند.
وی گفت: درحال حاضر پرتفوی صنعت بیمه در مجموع ۱۰هزار میلیارد تومان است در حالی که حدود ۶۰ درصد بازار بیمه کشور بکر و دست‌نخورده است و ظرفیت زیادی برای فعالیت در این عرصه وجود دارد.
کریمی ضمن تاکید بر اهمیت نمایندگان فروش در این زمینه گفت: در این راستا پژوهشکده بیمه موظف شده تا برنامه‌هایی برای آموزش نمایندگان برگزار کند.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.