تقاضا برای ثبت روز بدون بازی رایانه‌ای

۰۴م آذر ،

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل خواستار نامگذاری یک روز در تقویم کشور به عنوان “روز بدون بازیهای رایانه ای” شد.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت الاسلام سیدابراهیم میرعباسزاده افزود: نامگذاری “روز بدون بازیهای رایانه ای” برای اولین بار باید با هدف اخطار و توجه خانواده ها به عوارض زیانبار این بازیها در بین کودکان صورت گرفته و ترویج شود.
وی با بیان اینکه این روز می تواند در یکی از مناسبتهای مربوط به کودکان، نوجوانان و یا روزهای خاص تقویم گنجانده شود، یادآور شد: بسیاری از بازیها مروج خشونت می باشند و باید حرکت جدی برای جلوگیری از آسیبهای آن در جامعه آغاز شود.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل نامگذاری “روز بدون بازهای رایانه ای” را آغازی بر این حرکت دانست و یادآور شد: تقویت حس پرخاشگری و ایجاد روحیه انزواطلبی در کودکان و نوجوانان از جمله عوارضی است که آنها را به سبب گرایش بیش از حد به این بازیها را در معرض تهدید قرار می دهد.
وی تنبل شدن ذهن کودکان و نوجوانان، تأثیر منفی بر روابط خانوادگی، اعتیاد به بازیهای رایانه ای و مشکلات جسمی و صدمات بینایی را از دیگر عوارض اعتیاد به بازیهای رایانه ای عنوان کرد و ادامه داد: این آسیبها نسل آینده را با خطر جدی در حوزه فرهنگی و اجتماعی قرار داده است.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.