تقاطع غیر همسطح شهریار ۱۴ ماه پیش از زمان مقرر به بهره برداری رسید

۲۱م اسفند ،

ˈفریبرز واحدیˈ روز دوشنبه در حاشیه افتتاح پروژه تقاطع غیر همسطح شهرستان شهریار در گفت و گو با خبرنگاران گفت : با افتتاح این پروژه یکی از آرزوهای دیرینه مردم شهریار تحقق یافت و با بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح سپاه، ترافیک سنگینی که در این محدوده وجود داشت روان شده است.

وی گفت: حدود ۱۲ چراغ زمان دار راهنمایی در این محدوده که در دو سو راه های کرج- ملارد و کرج – شهریار به سمت محور چیتگر وجود داشت کلاف سر درگمی در این مسیر ایجاد کرده بود و ساعت ها وقت شهروندان را می گرفت.

واحدی اظهار کرد: در سال های قبل پروژه توسط شهرداری شهریار آغاز شد که بنابه دلایلی از جمله وجود معارضان متعدد و نبود تامین اعتبار مسکوت مانده بود.

وی در ادامه گفت: تا اینکه از اواخر فروردین ماه امسال وظیفه بازنگری و مطالعات فنی و اتمام این پروژه به عهده اداره کل راه و شهرسازی استان تهران قرار گرفت.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با همکاری پیمانکار که با تمام توان خود در این پروژه به ما یاری رساند توانستیم فاز یک این پروژه را در شهریور ۹۰ اجرایی کنیم.

وی گفت:عملا با حضور ترافیک از روی پل توانستیم عملیات رمپ و لوپ ها را در زیرگذر آغاز کنیم.

واحدی بااشاره به رکودبی سابقه در ساخت این پروژه با کمترین هزینه و منابع مالی با کمترین مدت زمان کار عملیاتی شد گفت:هرینه عملیاتی این پروژه بانصب دکل های فشار قوی، برق ، گاز و رفع معرضین هفت میلیارد تومان بود که درمجموع هزینه اجرای آن ۱۹ میلیارد تومان شد.

وی در مورد پروژه شش خطه کردن محور چیتگر گفت: پروژه دیگری که از اواخر سال ۹۰ آغاز شد طرح تعریض محور چیتگر بود.

واحدی افزود: این پروژه در محور چیتگر قبل از میدان قدس(قلعه حسن خان) با روشنایی کامل و نصب حفاظ مناسب و ایمن سازی کامل امروز به بهره برداری می رسد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در مورد مسکن مهر استان تهران گفت:در ادامه واگذاری مسکن مهر در استان تهران وعده کردیم از دهه فجر تا پایان اسفند ماه ۹۱ حدود ۸۶ هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان استان تهران واگذار شود.

وی در ادامه بیان کرد: ۱۱ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در افتتاحیه روز دوشنبه در شهرستان های ملارد، ورامین، ری و پیشوا به صاحبان واگذار شد.

واحدی افزود: با برنامه ریزی انجام شده ۵۲ هزار واحد دیگر تا قبل از پایان امسال به متقاضیان تحویل داده می گردد.

وی تصریح کرد: ارزش پروژه های افتتاح شده در بخش مسکن بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان است در حوزه حمل ونقل جاده ای نیز حدود ۳۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

تهرام/۱۶۹۹ / ۶۷۵

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.