تقدیم رونوشت استوارنامه‌های سفیران جدید نیجریه، فنلاند و کره جنوبی به صالحی

سفیران جدید نیجریه، فنلاند و کره جنوبی در جمهوری اسلامی ایران روز یک‌شنبه در دیدارهای جداگانه با علی‌اکبر صالحی، وزیرامورخارجه کشورمان رونوشت استوارنامه‌های خود را به وی تقدیم کردند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، صالحی در دیدار توکور مانی، سفیر نیجریه با اشاره به روابط ریشه‌دار و اشتراکات و زمینه‌های وسیع همکاری بین ایران و نیجریه، ابراز امیدواری کرد در دوره ماموریت سفیر جدید مناسبات دو کشور در حوزه‌های مختلف تجاری، اقتصادی، انرژی، علمی و فن‌آوری در جهت منافع دو کشور پیشرفت کند.
 
سفیر جدید نیجریه نیز با اشاره به این که ایران از یک سابقه و سرمایه عظیم تمدنی، تاریخی و فرهنگی اصیل برخوردار است، به علاقه‌مندی کشورش برای توسعه همکاری با جمهوری اسلامی ایران باتوجه به زمینه‌ها و ظرفیت‌های متقابل تاکید کرد.
 
وی برگزاری شانزدهمین اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران با مشارکت بالای اعضاء را بسیار موفق توصیف کرد.
 
در این دیدار برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دوکشور چارچوب مناسبی برای ارتقای سطح همکاری‌ها ارزیابی شد.
 
صالحی هم‌چنین در دیدار هاری کمریانین، سفیر جدید فنلاند با اشاره به سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه استقلال سیاسی کشورمان در عرصه بین‌المللی، اظهار کرد که ایران و اروپا می‌توانند به‌عنوان شرکای طبیعی و با اتکا به ظرفیت‌های مکمل با یکدیگر همکاری داشته باشند.
 
وزیر امور خارجه ابراز امیدواری کرد در دوره ماموریت سفیر جدید فنلاند، روابط تهران ـ هلسینکی در حوزه‌های مختلف توسعه یافته و زمینه‌ها و مکانیزم‌های ارتقای سطح همکاری‌ها شناسایی شوند.
 
سفیر فنلاند نیز دراین دیدار با اشاره به قدمت ۵۰۰ ساله تاریخ دیپلماسی ایران، اظهار کرد: ایران از اولین کشورهایی بود که استقلال فنلاند را به رسمیت شناخت.
 
وی با اشاره به پیشینه فرهنگی ایران، دانشجویان ایرانی در فنلاند را بهترین خواند و گفت که در دوران ماموریت خود در ایران در جهت ارتقای سطح مبادلات مردمی و دانشگاهی بین دو کشور در راستای تقویت مناسبات تلاش خواهد کرد.
 
صالحی هم‌چنین در دیدار جداگانه سونگ هون یو، سفیر جدید کره جنوبی زیر بنای مناسبات دوکشور در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را بسیار مستحکم خواند.
 
وزیر امور خارجه ایران با اشاره به همکاری‌های دو کشور و تبادل هیات‌های دو طرف در سطوح و حوزه‌های مختلف، ابراز امیدواری کرد مناسبات و همکاری‌های تهران ـ سئول در کلیه زمینه‌ها از جمله تجارت، انرژی، صنعت، فرهنگ و توریسم ارتقا یابد.
 
سفیر جدید کره جنوبی نیز در این ملاقات ضمن ابلاغ سلام‌های گرم وزیرخارجه کشورش، ظرفیت‌های توسعه بیش‌تر مناسبات دوکشور را فراوان خواند.
 
او تاکید کرد که در دوره ماموریت خود در ایران بیش‌ترین تلاش خود را برای گسترش مناسبات و افزایش همکاری‌ها در آینده به ویژه در جهت نزدیکی دو ملت به‌کار خواهد برد.
 
سونگ با اشاره به پنجاهمین سالگرد برقراری مناسبات سیاسی تهران ـ سئول اضافه کرد: باید از این فرصت و مناسبت برای تحکیم روابط دو ملت و دو کشور استفاده کرد.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.