تقدیر ار نقش سازنده ایران در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی

۱۵م آذر ،

رییس و هشت تن از علمای اهل سنت عضو جنبش اصلاح و وحدت لبنان نمایندگی از مردم استان عکار و سایر مناطق لبنان، از نقش سازنده ایران علیه ترفندها و تجاوزهای رژیم صهیونیستی بر ضد ملت‌های مظلوم به خصوص فلسطین و لبنان تقدیر کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این ملاقات، شیخ ماهر عبدالرزاق رییس جنبش مذکور با اشاره به دسیسه‌های گوناگون دشمنان محور مقاومت برای تفرقه‌افکنی بین مسلمانان شیعه و سنی، اظهار کرد: پیشرفت‌های علمی، نظامی و فن‌آوری جمهوری اسلامی ایران، تاثیر چشمگیری بر تأمین منافع ملل منطقه دارد و بی شک، پایداری برادران ایرانی در برابر سلطه‌گران خارجی، پشتوانه مهمی را برای آزادی‌خواهان سراسر دنیا به وجود آورده است. نمود بارز این امر در جنگ‌های ۳۳ روزه، ۲۲روزه و ۸ روزه به وضوح متجلی و سبب رسوائی تبلیغات دروغین مخالفان ایران شد.

شیخ ماهر عبدالرزاق همچنین با اشاره به حدیث پیامبر اکرم (ص) دربارهٔ اجر والای حامی مجاهدان راه خدا و شراکت حامی در اجر رزمنده، مصداق واقعی این حدیث در عصر حاضر را دولت و ملت ایران به خاطر دفاع بدون چشمداشت از امت اسلامی دانست و افزود: ما نمایندگان اهل سنت هم به پیشگامی برادران ایرانی در دفاع از حق ولو با تحمل فشارهای مختلف، افتخار می‌کنیم.

وی ادامه داد: لبنان بدون تاج زرین مقاومت، چیزی برای فخرورزیدن و بالیدن به خود نداشت.

در ادامه این دیدار، سفیر ایران با اشاره به تصریح قانون اساسی و برنامه‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت حمایت از حقوق مستضعفین سراسر دنیا، صرف‌نظر از گرایشات مذهبی، دینی، نژادی آن‌ها؛ طی سخنانی مفصل در قبال تحولات منطقه، گفت: ایران از وحدت و ثبات لبنان و همه کشورهای دوست حمایت و همواره آن را گزینه مهمی برای تقویت مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی می‌داند.

پس از این ملاقات، شیخ ماهر عبدالرزاق به نمایندگی از مجموعه خویش، طی مصاحبه با خبرنگار شبکه المنار، ضمن تشکر مجدد از حمایت‌های مادی و معنوی جمهوری اسلامی ایران از مجاهدان جهان اسلام، همه گروه‌های لبنانی را به وحدت و تلاش برای خنثی سازی دسیسه تفرقه افکنانه رژیم صهیونیستی و حامیان آن، دعوت کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.