تقدیر از رسانه ملی به خاطر پخش مستند “یکسال مذاکرات هسته‌ای”/ تیم‌ مذاکره‌کننده از حقوق حقه مردم کوتاه نیاید

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ محمد حسن‌نژاد نماینده مرند و جلفا در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱ مهرماه) با تشکر از صدا و سیما به خاطر پخش گزارش مستند «یکسال مذاکرات هسته‌ای» اظهار داشت: ظریف و رئیس جمهور اکنون در نیویورک هستند و این امر همزمان شده با هفته دفاع مقدس، عاجزانه از آن‌ها خواهش می‌کنم که این گزارش را ملاحظه کنند تا در مذاکرات آتی این یکسال گذشته را مدنظر قرار داده و از حقوق حقه مردم کوتاه نیایند.  
 
عضو کمیسیون اقتصادی بیان داشت: در خصوص مسائل ملی با تشکر از دولت یازدهم که توانست ثبات را در قیمت ارز و کاهش تورم به وجود بیاورد و همچنین سرمایه گذاری را تسریع کند، اما متاسفانه سهام عدالتی که می‌توانست کمک حال مردم و دولت باشد، اکنون وبال گردن مردم و دولت شده است.  
 
وی در ادامه افزود: خواهش می‌کنم با آزادسازی سهام عدالت به مردم و هم به دولت کمک کنند تا به پول و طلب خود برسند.  
 
حسن‌نژاد با بیان اینکه بورس که دماسنج اقتصادی کشور است، به حال خود‌‌ رها شده گفت: بورس اکنون اوضاع خوبی ندارد که این امر نشان دهنده حال زار اقتصاد کشور است.  
 
وی تصریح کرد: در زمینه خروج از رکود اقدامی نمی‌بینیم و عملا لایحه خروج از رکودی که دولت به مجلس تقدیم کرده تنها خواسته است مجلس را شریک جرم خود در ضعف عملکردی‌اش کند، وگرنه برای خروج از رکود سیاست‌های پولی و مالی در اختیار دولت هست و لازم نیست مجلس را شریک خودش کند.  
 
نماینده مرند و جلفا اظهار داشت: بدهکاران بانکی همچنان در قالب اسم و شعار باقی مانده‌اند و هر روز هم بیشتر می‌شوند و حجم بدهی‌ها بزرگ‌تر می‌شود.  
 
عضو کمیسیون اقتصادی با تاکید بر اینکه یارانه نقدی بد‌تر از گذشته در حال اجراست گفت: هیچ بهبودی در زمینه یارانه نقدی تاکنون صورت نگرفته است و انتظار داریم دولت تدبیری اندیشیده تا امید ما را بیش از این ناامید نکند.  
 
حسن‌نژاد با بیان اینکه یک گلایه در خصوص تبصره ۲۲ قانون بودجه سال ۹۳ از دوستان حمایت نظارت راهبردی و کمیسیون برنامه و بودجه دارم، گفت: در همین مجلس قرار شد به خاطر تغییری که در بودجه اتفاق افتاده و پروژه‌های ۸۰ درصد و حذف پروژه انجام شد، به تبصره ۲۲ به پیشنهاد نمایندگان ردیف‌های حذف شده جبران شود که متاسفانه نه به حرف نمایندگان ارزشی داده شد و نه اینکه بودجه‌ای به این امر اختصاص پیدا کرد.  
 
وی بیان داشت: از بکاربردن نام دریاچه ارومیه خجالت می‌کشم، زیرا از بس گفته شد و کاری انجام نشد چوپان دروغگو شده‌ایم و به قول معروف گل بود به سبزه نیز آراسته شد، آذربایجان خیلی پیشرفت کرده بود که با خشکیدن دریاچه ارومیه لطف دولت در حق مردم این استان تکمیل شد.  
 
نماینده مرند و جلفا افزود: علی رغم وعده‌های وزیر که می‌آیند و قول‌هایی می‌دهند، هنوز در ۵ کیلومتری رود ارس روستاهای ما با تانکر آبرسانی می‌شوند و شهرستان مرند و جلفا علی رغم حضور وزیر و قول تخصیص بودجه هنوز به جاده مرگ معروف است.  
 
عضو کمیسیون اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: وزارت ورزش و جوانان که تبدیل به وزارت پرسپولیس و استقلال شده، عملا در استان آذربایجان شرقی تعطیل است و حتی به خاطر کم کاری مدیرکل، بودجه‌هایی که به این استان اختصاص داده شده نیز برگشت می‌خورد.  
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.