تقدیر از ۲۴ معلم نمونه کشوری از سوی رئیس‌جمهور

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از تقدیر ۲۴ معلم نمونه این استان همزمان با هفته معلم از سوی رئیس‌ جمهور خبر داد.

به گزارش افق، محمدتقی فخریان در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته معلم و ستاد ثبت‌ نام استان با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهارداشت: امسال در هفته بزرگداشت مقام معلم ادارات کل و مدارس و همچنین سازمان آموزش وپرورش نزدیک به ۱۲۷برنامه را در استان برگزار خواهند کرد.
وی در ادامه به آمار معلمان نمونه سطح استان اشاره کرد و افزود: در مناطق آموزش‌و پرورش تعداد یکهزار و ۵۳۹ معلم نمونه انتخاب شده‌اند که از این میان ۲۲۱ نفر به سطح استان راه پیدا کرده‌اند و ۲۴ نفر نیز به سطح کشور راه یافته‌اند.
فخریان در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: در روز ۱۱اردیبهشت نیز تعداد ۱۸۵ معلم از استان برای دیدار با مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور به تهران اعزام خواهند شد.
وی تصریح کرد: برابر با دستور استاندار تمام مدیران کل در هفته معلم باید حداقل دو ساعت در کلاس درس حضور داشته باشند و تدریس کنند. در سال گذشته ۲۹۸ مدیر در کلاس درس حضور داشتند که برنامه تدریس آن‌ها ضبط شد.
آغاز فعالیت ستاد ثبت‌ نام مدارس از اول اردیبهشت
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه این نشست از آغاز فعالیت ستاد ثبت‌ نام مدارس خراسان رضوی از ابتدای اردیبهشت خبر داد و گفت: برای اجرای نظام ۶-۳-۳ نیازمند دریافت اطلاعات و آمار هستیم تا فضای مورد نیاز اجرای این طرح را در استان تشخیص بدهیم.وی گفت: برای اینکه بدانیم به چه تعداد کلاس درس و چه تعداد معلم نیازمند هستیم، کار ستاد ثبت‌ نام یک ماه زودتر آغاز شده است.
وی افزود: ثبت‌ نام در پایه اول ابتدایی از اول اردیبهشت تا پایان این ماه، پایه دوم تا ششم از اول خرداد تا پایان این ماه و سایر پایه‌ها از اول خرداد تا پایان تیرماه به صورت مشروط انجام خواهد شد.
وی در ادامه به هوشمندسازی مدارس اشاره داشت و افزود: از آنجا که اعتبارات سال ۹۰ کمبودی ۳۰درصدی داشت، نحوه هوشمندسازی مدارس با مشکل روبه‌رو شد.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا در سال ۹۱ آموزش و پرورش معلم جدید استخدام خواهد کرد یا خیر، گفت: در سال ۹۱ جز استخدام برای مناطق روستایی، هیچ استخدامی دیگری نداریم.
وی اضافه کرد: تعدادی مربی قرآن نیز برای سال تحصیلی جدید ثبت‌ نام کرده‌اند که با انجام مصاحبه انتخاب خواهند شد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه به ثبت‌ نام در مدارس دولتی و غیردولتی اشاره کرد و افزود: در مدارس دولتی مدیر مدرسه به هیچ عنوان حق گرفتن شهریه و وجه اضافی از والدین را ندارد و فقط باید وجه بیمه و کتاب‌های درسی از والدین دریافت شود و همچنین میزان شهریه دریافتی در مدارس غیردولتی براساس دستورالعمل اعلام خواهد شد.
فخریان تصریح کرد: امسال نیز به همه واحدهای آموزشی تابلویی داده خواهد شد که مبلغ شهریه در آن درج شده، ضمن آنکه برگزاری و شرکت در تمام کلاس‌های فوق برنامه نیز ۱۰۰درصد اختیاری است و هیچ مدیر مدرسه‌ای نمی‌تواند کلاس فوق برنامه را در متن کلاس‌ها قرار دهد

اخبار مرتبط

سایت خبری تحلیلی افق

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.