تقدیر از ۵ بانوی مبلغ شهر تهران

۲۲ آبان ،

به گزارش تفسیری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران دکتر محمد هادی ایازی در پنجمین دوره همایش بانوان مبلغ شهر تهران اظهار کرد: با توجه به توانمندی بانوان مبلغ شهر تهران، ان شاءالله بتوانیم در ماه محرم رسالت آگاه سازی و تبلیغ دین مبین اسلام را به نحو هر چه مطلوب تر به انجام رسانیم. 
در ادامه مراسم نرگس معدنی پور مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به سخنان امام راحل در زمینه تبلیغات مبنی بر اینکه “مساله تبلیغات امر مهمی است که می گردد در دنیا در راس همه امور قرار گیرد و می توان گفت دنیا بر دوش تبلیغات است همانطوری که تحصیل علم، تکلیف است، تبلیغ ازآن بالاتر و سلاح تبلیغات برنده تر از کاربرد سلاح در میدان جنگ است”، اظهار کرد: از این رو تبلیغ آموزه های دین که همان ابلاغ پیام الهی است برای معرفی و شناساندن ارزش های الهی و انسانی و شکوفایی بذر ایمان در خانواده ها ضروری است. 
وی افزود: این ضرورت در شرایطی که رسانه ها و صنایع فرهنگی به عنوان ابراز جنگ نرم، بنیان خانواده ها و گرایش های فرهنگی آنها را هدف قرار گرفته اند از اهمیت دوچندانی برخوردار شده و بر همین اساس کوشش برای شناسایی این کارکردهای سلطه جویانه و نیات پنهانی صنایع تبلیغی و رسانه ای و معرفی و واکاوی آنها برای خانواده ها و از جمله زنان و جوانان از اهمیت ویژه ای برخودار است که برای این منظور بانوان مبلغ به سبب نقش و کارکرد ویژه ای که در بین بانوان دارند نیز جایگاه مهمی دارد. 
معدنی پور با خاطرنشان کردن اینکه آگاهی و بصیرت بانوان مبلغ و آشنایی آنها با اصول معارف اسلامی و نیز شیوه های تبلیغ در اسلام همچنین تسلط و توانمندی آنها بر شناخت کارکردهای تبلیغی رسانه ها و صنایع فرهنگی می تواند سهم مهمی در هدایت صحیح خانواده ها در زمینه گرایش های دینی اخلاقی و فرهنگی داشته و زمینه های مصونیت آنها در برابر استحاله فرهنگی را فراهم کند، گفت: بر همین اساس  بانوان مبلغ در هدایت و ترویج سبک زندگی اسلامی، ایرانی، تحکیم و تعالی خانواده و رسیدن به جامعه ای سعادتمند مطابق با معیارها و ارزش های اسلامی نقش بسزایی دارند. 
مدیر کل امور بانوان در ادامه اهداف برگزاری این همایش  را، آموزش و ترویج اصول تبلیغات اسلامی در بین بانوان مبلغ و معرفی راهکارهای خلاق و نوآورانه آنها، شناسایی فرصت ها و چالش های موجود در زمینه تبلیغ دین و معارف دینی، چگونگی ارتباط متقابل و موثر با مخاطب از سوی بانوان مبلغ ، ایجاد انگیزه برای جذب و پرورش بانوان مبلغ و ترغیب بانوان مبلغ برای توجه و کارایی بیشتر شیوه های موثر تبلیغ با توجه به روز آمدی شیوه های اثر بخش عنوان کرد. 
وی همچنین به ارایه عملکردهای این همایش اشاره کرد و گفت: طی سال های ۸۷ تا ۹۰ از ۴۰ بانوی پیشکسوت و موفق تکریم به عمل آمد و در سال جاری در همین همایش نیز از پنج بانوی موفق و پیشکسوت در امر تبلیغ تقدیر و تکریم به عمل خواهد آمد. همچنین کارگاه های آموزشی بانوان مبلغ در زمینه مهارت های زندگی و نحوه آموزش قران و نماز کودکان توسط مادران برگزار شده است. 
معدنی پور افزود: ۲۲ کتابخانه مرکزی با تخفیف مبلغ ۴۴۰ میلیون ریال با کتاب های مرجع و تخصصی در امور دینی و تبلیغی در مناطق شهرداری تهران تجهیز شده است.. 
وی همچنین تصریح کرد : طی دو سال فراخوان مقاله و ارایه مقالات برگزیده و همچنین چاپ مجموعه مقالات و چکیده مقالات و ویژه نامه از خروجی های برنامه احیاگران نور می باشند. 
معدنی پور در ادامه با اشاره به اینکه همایش احیاگران نور در سال قبل در سه مرحله تکریم ، برپایی کارگاه های آموزشی و برگزاری همایش علمی  طی ۱۰۵ برنامه با ۴هزار و ۷۷۶ شرکت کننده برگزار شد، عنوان کرد: در پنجمین همایش احیاگران نور کارگاه و نشست های آموزشی در محلات و مناطق ۲۲گانه شهر تهران از مرداد تا آبان ماه امسال برگزار می گردد و یکی از بخش های این همایش به شمار می رود. 
مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران اضافه کرد:همچنین در پنجمین همایش پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مجری بخش علمی با تشکیل شورای سیاست گزاری، کمیته علمی و داوری حضور دارد و بانوان مبلغ حوزه و دانشگاه با ارایه مقاله و تکریم بانوان پیشکسوت در امور تبلیغ که براساس فراخوان انجام شده شرکت کرده و در حدود۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد.
وی افزود: از میان ۲۰۰ مقاله ۱۳۵مقاله مورد ارزیابی قرار گرفته اند که از این تعداد یک مقاله به عنوان مقاله برگزیده همایش، ۳ مقاله به عنوان رتبه های اول تا سوم و ۱۰ مقاله  شایسته تقدیر اعلام می شوند. 
معدنی پور در ادامه به محورهای علمی همایش نیز اشاره کرد و گفت: شناخت ساختار و کارکردهای مجالس و محافل دینی در بین بانوان، بانوان مبلغ و ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی، اخلاق زیست شهری  و آموزه های دینی و شیوه های ارتقای اثربخشی بانوان مبلغ از جمله محورهای علمی این همایش می باشند.
مدیر کل امور بانوان با اشاره به این که از پنج بانوی موفق و پیشکسوت در امر تبلیغ که توسط اداره کل تبلیغات اسلامی مدیریت حوزه علمیه خواهران و دیگر مالک نظران حوزه های علم و دین معرفی شده اند تقدیر به عمل خواهد آمد افزود: امیدواریم این همایش و مجموعه بانوان مبلغ، اساتید و پژوهشگران به عنوان اتاق فکری برای مدیران شهری محسوب شود و ماحصل علمی و فکری آن بتواند به پیاده سازی راهکاری های دینی در جهتی مدیریت شهری که بر گرفته از آموزه ها و تعالیم والای قرآنی و معارف اهل بیت است منجر شود و مسوولان و مدیران شهری پیشنهاد ها و پیشنهادهای ارایه شده در این همایش را در برنامه ریزی شهری و به ویژه در برنامه های فرهنگی و اجتماعی مدنظر قرار دهند. 
بنا بر این گزارش تفسیری، با حضور دکتر ایازی معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران، حجت الاسلام قرائتی و حجت الا سلام امرودی قائم مقام معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران از نفرات برتر بانوان مبلغ شهر تهران در بحث ارائه مقاله تجلیل به عمل آمد و مقاله فاطمه افشاری به عنوان مقاله برتر پنجمین دوره همایش احیاگران نور معرفی شد. 
بر اساس این گزارش تفسیری از خانم ها دکتر کاظم پور، دکتر نیره پیشه ای، دکتر فرزانه نیکو برش ،دکتر جان نثاری و دکتر آل ایوب به عنوان ارائه کنندگان بهترین مقالات تقدیر به عمل آمد./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.