تقدیر انجمن اوتیسم از قهرمان سابق المپیک

به گزارش خبرنگار مهر، والدین کودکان مبتلا به اوتیسم و ناصر زجاجی مدیریت بنیاد خیریه کودکان اوتیسم از محمد حسین حیدرپور مدیریت باشگاه اسب سواری واقع در پارک چیتگر و هادی ساعی قهرمان رشته تکواندو کشورمان و نماینده مردم تهران در شورای اسلامی شهر برای فراهم شدن شرایط فرزندانشان برای اسب سواری رایگان تشکر کردند.

در این مراسم ،علاوه بر دو خیر و حامی کودکان اوتیسم، ازفهیمه واعظی و دیگر مربیان اسب سواری این مجموعه نیز قدردانی شد.

طاهر سهرابی یکی ازکارشناسان امور اجتماعی بنیاد خیریه کودکان اوتیسم به خبرنگار مهر گفت: درخودماندگی یا اوتیسم نوعی اختلال رشد در مغز کودکان است که با نقص در برقراری رفتارهای ارتباطی و تاخیر در تکلم و نقص در بروز احساسات آنها نمایان می شود و در صورت تشخیص سریع این عارضه می توان از پیشرفت آن جلوگیری به عمل آورد و زمان طلایی درمان آن از سه تا هفت سالگی است.

سهرابی افزود: والدین می توانند با مراجعه به روانپزشک کودک برای تشخیص و اعزام کودک به کلاس های رفتار و گفتار و کار درمانی و شنا و اسب سواری از پیشرفت این عارضه مغزی جلوگیری کنند و کودک را از فرو رفتگی دائمی درون خود رهایی بخشند.

وی با اشاره به اوضاع خانواده کودکان مبتلا به این عارضه گفت: متاسفانه در حال حاضر هزینه کلاس های این کودکان فوق العاده بالاست چون روند درمانی آنها عمدتا شامل کلاس های گفتار، رفتار و کار درمانی است که شامل خدمات بیمه ای هیچ یک از شرکت های بیمه نمی شود و فقط با حمایت دوستان و خیران می توانیم خدمات خاص برای اعضای خود فراهم آوریم.

زهرا گلبهار مادر یکی از کودکان مبتلا به اوتیسم و عضو این انجمن خیریه در مورد میزان تاثیرگذاری کلاس های درمانی بر فرزند چهار ساله اش گفت: زمانی که پسرم به سن دو سالگی رسید متوجه صامت بودن او شدم و در عین حال دریافتم که ضعف تمرکز نیز دارد و با مراجعه به روانپزشک کودک نیز به این اطمینان رسیدم که او مبتلا به اوتیسم است.

وی افزود: الآن که دو سال از تشخیص ابتلا محمد ماهان به اوتیسم گذشته با عنایت خداوند متعال موفق شده ام او را از طیف این بیماری خارج کنم و هم اکنون با شرکت در کلاس های مختلف رفتار، گفتار و کار درمانی و شنا و اسب سواری و حتی ژیمناستیک فرصت درخود ماندگی به او نداده ام.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.