تقدیر در یک اتاق کوچک هم میسر و خوب است

۴شنبه ۱۰م آبان iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

رئیس هیئت مدیره خانه موسیقی:

محمد سریر گفت: تقدیرها در مکان کوچک و حتی در یک اتاق هم میسر و خوب است چرا که نفس تکریم و تقدیر در هر شرایطی نیکو و ضروری است.

به گزارش تفسیری هنرآنلاین، نشست ماهیانه هنرمندان و اعضای خانه موسیقی این بار متفاوت تر از همیشه و همراه با معرفی کتاب برگزیده سال موسیقی و تجلیل از دو چهره پیشکسوت موسیقی، دکتر داریوش صفوت و عباس خوشدل،عصر روز گذشته در ساختمان فاطمی‌برگزار شد.

در ابتدای این برنامه رئیس هیئت مدیره خانه موسیقی ضمن خیر مقدم iبه اعضا و هنرمندان با اشاره iبه عدم برگزاری جشن سالانه گفت: امروز هم iبه مناسبت دیدار ماهیانه و هم دیدار سالیانه دور هم جمع شده ایم و حس iبهتری هم iبه دور از نگاه‌ها و برداشت‌های مختلف داریم. امسال جشن سالیانه خانه موسیقی iبه شکل گسترده برگزار نشد. هدف از برگزاری جشن اجرای کنسرت و برنامه موسیقی نمی باش چون این برنامه‌ها در طول سال توسط اعضای خانه موسیقی اجرا می‌شود.

دکتر محمد سریر افزود: جشن در واقع یک شرایط ایستگاهی است که نگاهی iبه گذشته و همچنین نگاهی iبه آینده داشته باشیم و ببینیم چقدر برای عزت هنرمندان قدم برداشته ایم. احترام و عزت اجتماعی هنرمندان اگر حفظ شود بقیه موارد هم حفظ خواهد شد. من در مورد جشن خانه موسیقی iبه این نکته اشاره می‌کنم که ما فکر نمودیم که iبهتر است آن را برگزار نکنیم و آن چیزی را که درست تر است انجام دهیم.

رئیس هیئت مدیره خانه موسیقی در ادامه سخنانش گفت: iبه نظر من الان که ما اینجا حضور داریم آن عزت و احترام حفظ شد که در حوزه موسیقی تاثیر می‌گذارد که نقطه عطفی خواهد بود که ما باز هم می‌توانیم با شرایط خودمان دور هم جمع شویم. طی این سال‌ها تشکیل نهاد خانه موسیقی، فعالیت‌های بسیاری صورت گرفته اما مهمترین دستاورد ما همین دور هم جمع شدن و دیدار‌ها است. این دیدار‌ها سبب می‌شود قلب‌های ما iبه هم نزدیک تر شده و حس iبهتر و صفا و صمیمیت بیشتری داشته باشیم.

دکتر سریر در انتهای سخنانش گفت: در فکر این هستیم که در آینده مکانی را بزرگتر از اینجا تهیه کنیم تا بتوانیم جمع بزرگتری از اعضا را در دیدار‌ها در کنار خود داشته باشیم. اما iبه هرحال تا آن وقت با حضور هنرمندان این دیدارها شان و منزلت خودش را دارد و تقدیر‌ها در یک جای کوچک و حتی یک اتاق هم مسیر است.

در ادامه مراسم کلیپ یادبود درگذشتگان سال گذشته موسیقی کشور پخش شد و سپس عباس سجادی، مجری مراسم پس از قرائت بیانیه هیئت داوران بخش کتاب،نویسندگان و کتابهای برگزیده سال را معرفی نمود. در انتهای این بخش از دکتر داریوش صفوت، هم iبه عنوان نویسنده برگزیده و هم iبه عنوان یکی از دو استاد مورد نظر خانه برای تقدیر جشن امسال تجلیل iبه عمل آمد .

پخش شایعات با هدف جلوگیری از برگزاری جشن خانه صورت گرفت.

در ادامه حمیدرضا نوربخش پشت میکروفون قرار گرفت و پس از خوشامد گویی iبه حضار گفت: هربار شاهد هستیم که نشست‌های ماهیانه خانه موسیقی رونق بیشتری می‌گیرد و فارغ از همه مسائل این سبب دلگرمی‌و خوشحالی همه ماست. من در درجه اول از اعتماد اهالی موسیقی و هنر iبه خانه موسیقی سپاسگزارم.

نوربخش در ادامه با اشاره iبه عدم برگزاری جشن امسال گفت: مقدمات اجرایی جشن خانه موسیقی امسال سریعتر از همه سالها کلید خورد و همکاران من تلاش بسیاری نمودند و حتی بسیاری از ملزومات و انتشار یافتنات جشن هم از دو ماه پیش از برگزاری مهیا شد. اطلاع رسانی و همه تمهیدات هم انجام گرفت ولی متاسفانه اجرای جشن ناکام ماند و من در اینجا می‌خواهم ضمن عذرخواهی از همه مدعوین و میهمانان عزیز از همه عزیزانی که برای برگزاری این جشن زحمت کشیدند تشکر کنم.

مدیرعامل خانه موسیقی در ادامه سخنانش iبه بروز بعضی شایعات در باره برنامه‌های جشن خانه موسیقی اشاره نمود و گفت: مدتی مانده iبه برگزاری جشن خانه موسیقی عده ای که دغدغه موسیقی ندارند شایعاتی را در خصوص برنامه‌های تقدیر در جشن مطرح نمودند که همان موقع هم ما احساس نمودیم که امسال جشن برگزار نمی‌شود. من در اینجا باید تاکید کنم همه آن شایعات که در مورد جشن مطرح می‌شد بی اساس و در عین حال هدف داربود.

نوربخش iبه نمایشگاه آثار موسیقایی که در این ایام در محوطه باز خانه هنرمندان برگزار شد اشاره نمود وگفت: نمایشگاه موسیقی و آثار شنیداری iبه مدت یک هفته در محوطه خانه هنرمندان برگزار شد و هدف این بود که سعی کنیم توجهات را iبه اوضاع نشر موسیقی و مشکلات این قشر جلب کنیم. نشر موسیقی در کشور ما واقعا ورشکسته است و صحبت از تاسف و تاثر گذشته است و شرکت‌هایی که سرپا مانده اند واقعا با عشق و علاقه کار می‌کنند و کار بزرگی انجام داده اند. این مساله دلایل مختلفی دارد، یکی اینکه جامعه باید بیاموزد چگونه آثار هنری را پاس بدارد و بخش دیگر هم مساله کپی رایت است که در رسانه‌ها رعایت نمی‌شود.

وی در پایان گفت: ما iبه عنوان خانه موسیقی وظیفه خود می‌دانیم که iبه موضوع ومساله نشر موسیقی و راههای اعتلا و ارتقای آن فکر کنیم و البته یکی از راهها برگزاری چنین نمایشگاه‌ها و تشکیل جلسات ویژه کپی رایت ،دادن آگاهی‌های لازم و …به مخاطبان است و ما قصد داریم همانند نمایشگاه کتاب که iبه صورت سالانه برگزار شده وبه نوعی در تقویم رسمی‌کشور ثبت شده است، این نمایشگاه را هم هرساله برگزار و iبه نوعی در حافظه مردم ثبت کنیم تا حداقل چند روز پر رونق برای نشر موسیقی رقم بزنیم و این البته با همکاری کانون ناشران که iبه سریعی تاسیس و فعالیت اش iبه صورت جدی آغاز می‌شود انجام خواهد گرفت.

پس از سخنان نوربخش، کلیپی در باره زندگی و فعالیت‌های عباس خوشدل پخش شد و در ادامه محمدرضا شجریان و داود گنجه ای لوح تقدیر و تندیس خانه موسیقی را iبه این هنرمند اهدا نمودند.

پایان بخش نشست مهر ماه اعضای خانه موسیقی، ساز و آواز سهیل حکمت آرا(تار) و وحید تاج(خواننده و برگزیده جشن گذشته خانه موسیقی) در دستگاه ابوعطا و بر روی شعری از حافظ بود که تحسین و تشوق حضار را برانگیخت.

مراسم نشست ماهیانه هنرمندان، علاقمندان و اعضای خانه موسیقی که از ساعت ۱۶ آغاز شده بود حدود دو ساعت بعد خاتمه یافت.

 

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.