تقدیر مدیر پایگاه حج از «جای پای جلال»/ امیدوارم «خسی در میقات» تکرار شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام روزبه برکت رضایی، مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی حج در نامه‌ای به مدیرعامل خبرگزاری مهر، مطالب منتشر شده در طرح جای پای جلال و سفرنامه‌های مهدی قزلی به دو شهر یزد و کرمان را جالب و خواندنی دانست.

وی در این نامه آورده است: «تک‌نگاری‌هایی که در خبرگزاری مهر تحت عنوان «جای پای جلال» منتشر می‌شود، رؤیت شد. مطالب مربوط به یزد و کرمان به قلم آقای مهدی قزلی خواندنی و جالب بود و اهمیت ویژه آن در بازبینی آثار آل‌احمد است و سیری در ایران ۵۰ سال پس از جلال و ۳۰ سال بعد از انقلاب.»

برکت رضایی در ادامه این نامه می‌نویسد: «خبرگزاری مهر ضمن احیای این قالب فراموش‌شده ادبی، در جهت احیا و ترویج تک‌نگاری‌های اجتماعی و فرهنگی معاصر نیز قدم مهمی برداشته‌اید. هرچند این تک‌نگاری‌ها واجد شرایط تحقیقات پژوهشی نیست، ولی دارای ارزش‌های زیادی است که با متعدد شدن این گونه آثار و گذر زمان بر آنها، میزان ارزششان مشخص خواهد شد؛ چه اینکه امروزه درباره آثاری همچون تک‌نگاری‌های جلال آل‌احمد مشخص شده است.»

مدیر پایگاه‌ اطلاع‌رسانی حج ضمن آرزوی موفقیت برای نویسنده این سفرنامه‌ها در ادامه طرح «جای پای جلال» و نگارش سفرنامه‌هایی به خارک،‌ اورازان، بویین‌زهرا، اسالم، مشهد اردهال و خوزستان پیشنهاد خود را مطرح می‌کند و آن اینکه: «پیشنهاد دارم مهم‌ترین تک‌نگاری جلال آل‌احمد در طول زندگی‌اش که حرف و حدیث‌ها درباره آن تاکنون ادامه دارد و آثار و برکات زیادی هم داشته است، از نظر شما دور نماند که همانا «خسی در میقات» است.

برکت‌رضایی در پایان این نامه ابراز امیدواری می‌کند که با فراهم آمدن شرایط لازم بتوان در طرح «جای پای جلال» بازآفرینی خسی در میقات را نیز در سال منتشر شده یافت.

یادآور می‌شود، مهدی قزلی در سفرهایی به شهرهای مختلف، مشاهدات و تک‌نگاری‌های جلال آل‌احمد در مواضع گوناگون را بازآفرینی و بازتولید می‌کند که تاکنون سفرنامه‌هایی به یزد و کرمان با عنوان «جای پای جلال» در خبرگزاری مهر منتشر شده و این نویسنده، هم‌اکنون نگارش سفرنامه خارک را در دستور کار خود دارد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.