تقدیر معاون هنری ارشاد از پژوهشگران تئاتر صاحبدلان

۱۹م دیماه ،

حمید شاه‌آبادی در مراسمی از برگزیدگان بخش پژوهش جشنواره تئاتر صاحبدلان تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، صبح امروز سه شنبه ۱۹ دی، حمید شاه آبادی؛ معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسمی از برگزیدگان بخش پژوهش جشنواره تئاتر صاحبدلان تقدیر کرد.

در این مراسم که در سالن کنفرانس ساختمان معاونت هنری برگزار شد قادر آشنا میدر کل هنرهای نمایشی و علی اصغر امیر نیا سرپرست دفتر هنرهای تجسمی حضور داشتند. در این مراسم برگزیدگان بخش پژوهش جشنواره تئاتر صاحبدلان پیشنهادهای خود را دربارهٔ راه های کاربردی کردن پژوهش های انجام شده در زمینه تئاتر دینی بیان کردند.

حمید شاه آبادی در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین دربارهٔ لزوم انجام پژوهش در زمینه تئاتر دینی اظهار کرد: بخش های پژوهشی هر جشنواره نباید حالت تشریفاتی به خود بگیرد بلکه باید ایفا کننده نقش فکر و مغز جشنواره را به عهده بگیرد، در واقع بخش های پژوهشی اصولا نقشه راه و محتوایی هر جشنواره را تعیین می کنند.

وی ادامه داد: جشنواره صاحبدلان به سبب جایگاه خود، انتظاری که از آن می رود و نقشی که می تواند در تئاتر و باورهای دینی مردم داشته باشد، نیازمند بهحوزه فکر و اندیشه است. مبانی نظری این اندیشه و این راه باید از سوی تیمی متخصص ارائه شود.

جشنواره صاحبدلان زمانی می تواند نقش خود را به صورت بنیادی ایفا کند که جشنواره بتواند در فکر و اندیشه صاحب نظر و تحلیل باشد. بزرگانی که در این زمینه صاحب تفکر می باشند می توانند فضایی را به وجود بیاورند که مبانی نظری تئاتر دینی تبدیل به یک مانیفست روشن برای نویسندگان تئاتر دینی شود.

نویسندگانی که در زمینه تئاتر دینی قلم می زنند باید بدانند که در چه فضایی کار کنند و باید بدانند که چگونه می توان نقش دین و کارایی و تاثیرگذاری دین را برای مخاطبان خود در فضای هنر بیان کنند. بنابراین این فضاسازی تنها از سوی پژوهشگران و متفکران این زمینه امکان پذیر است.

با سه سال گذشتن از این جشنواره و تجربه ای که در این سال ها حاصل شده ما باید به نقشه ای مشخص و آینده ای مشخص برای تئاتر دینی برسیم، بنابراین از استادهای این زمینه خواستیم که نقشه راه را با پژوهش هایشان ترسیم کنند.

در پایان این مراسم حمید شاه آبادی با اهدای هدایا و تقدیرنامه ای از حسین اسماعیلی، امیرکاووس بالازاده، اسماییل بنی زاده و خانم فضایلی تقدیر کرد. در پایان این نشست اعلام شد که به زودی از هیئت داوران جشنواره تئاتر صاحبدلان نیز تقدیر می گردد.

انتهای پیام / ۴۲


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.