تقدیر وزارت خارجه ایران از ملت و دولت سوریه

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن تجلیل از حضور پرشور مردم مقاوم جمهوری عربی سوریه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور و تبریک این دستاورد بزرگ به ملت و دولت سوریه، از تمهیدات خوب دولت سوریه در برگزاری این انتخابات که علیرغم شرایط سخت میدانی و تنگناهایی که برخی جهات خارجی در سازوکار برگزاری انتخابات ایجاد کردند تقدیر می‌کند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن تجلیل از حضور پرشور مردم مقاوم جمهوری عربی سوریه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور و تبریک این دستاورد بزرگ به ملت و دولت سوریه، از تمهیدات  خوب دولت سوریه در برگزاری این انتخابات که علیرغم شرایط سخت میدانی و تنگناهایی که برخی جهات خارجی در سازوکار برگزاری انتخابات ایجاد کردند تقدیر می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران با حمایت از برگزاری این انتخابات و نتیجه آن به عنوان یک حق مشروع و تصمیم داخلی احترام به رای مردم سوریه به عنوان تنها تصمیم گیرنده سرنوشت سیاسی خویش را مورد تاکید قرار می‌دهد.

بی شک این انتخابات که با رویکردی رقابتی و در چهارچوب معیارهای دموکراتیک صورت گرفت نوید دهنده مرحله نوینی از ثبات و وفاق ملی در این کشور است و امید می‌رود این تحول به تقویت روند آشتی داخلی و هم افزایی در جهت تامین منافع مردم سوریه و خروج نهایی از بحران و برقراری صلح و ثبات و آرامش بیانجامد.
 
جمهوری اسلامی ایران  امیدوار است کشورهایی که تاکنون با اقدامات غیرسازنده و سلبی  به بی‌ثباتی در سوریه دامن می‌زدند تصمیم سرنوشت ساز مردم سوریه را محترم شمرده و به جای دامن زدن به خشونت و حمایت از گروه‌های تروریستی و افراطی تلاش خود را بر بازسازی این کشور و یاری رساندن به مردم سوریه معطوف نمایند.

انتهای پیام/  


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.