تقدیم رونوشت استوارنامه های سفرای جدید نیجریه، فنلاند و کره جنوبی به صالحی

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، ˈعلی اکبر صالحیˈ در دیدار ˈتوکور مانیˈ سفیر جدید نیجریه با اشاره به روابط ریشه دار و اشتراکات و زمینه های وسیع همکاری بین دو کشور ابراز امیدواری کرد که در دوره ماموریت سفیر جدید مناسبات دو کشور در حوزه های مختلف تجاری، اقتصادی، انرژی، علمی و فناوری در جهت منافع دو کشور پیشرفت کند.

سفیر جدید نیجریه نیز با اشاره به اینکه ایران از یک سابقه و سرمایه عظیم تمدنی، تاریخی و فرهنگی اصیل برخوردار است، به علاقه مندی کشورش برای توسعه همکاری با جمهوری اسلامی ایران باتوجه به زمینه ها و ظرفیتهای متقابل تاکید کرد.

وی برگزاری شانزدهمین اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران با مشارکت بالای اعضاء را بسیار موفق توصیف کرد.

در این دیدار ، برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دوکشور، چارچوب مناسبی برای ارتقاء سطح همکاری های فیمابین ارزیابی شد .

صالحی همچنین در دیدار ˈهاری کمر یانینˈ سفیر جدید فنلاند با اشاره به سیاستهای اصولی جمهوری اسلامی ایران بویژه استقلال سیاسی کشورمان در عرصه بین المللی، اظهار داشت: ایران و اروپا می توانند به عنوان شرکای طبیعی و با اتکا به ظرفیتهای مکمل با یکدیگر همکاری داشته باشند .

وزیر امورخارجه ابراز امیدواری کرد در دوره ماموریت سفیر جدید فنلاند، روابط تهران – هلسینکی در حوزه های مختلف توسعه یافته و زمینه ها و مکانیزمهای ارتقاء سطح همکاریها شناسایی شوند .

سفیر فنلاند نیز دراین دیدار با اشاره به قدمت ۵۰۰ ساله تاریخ دیپلماسی ایران، اظهار داشت : ایران از نخستین کشورهایی بود که استقلال فنلاند را به رسمیت شناخت .

وی با اشاره به پیشینه فرهنگی ایران، دانشجویان ایرانی در فنلاند را بهترین خواند و گفت: در دوران ماموریت خود در ایران در جهت ارتقاء سطح مبادلات مردمی و دانشگاهی بین دو کشور در راستای تقویت مناسبات فیمابین تلاش خواهد کرد.

صالحی همچنین در دیدارˈ سونگ هون یوˈ سفیر جدید کره جنوبی زیر بنای مناسبات دوکشور در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را بسیار مستحکم خواند.

وزیر امور خارجه با اشاره به همکاری های دو کشور و تبادل هیاتهای دو طرف در سطوح و حوزه های مختلف، ابراز امیدواری کرد مناسبات و همکاریهای تهران – سئول در تمامی زمینه ها از جمله تجارت، انرژی ، صنعت، فرهنگ و توریسم ارتقا پیدا کند.

سفیر جدید کره جنوبی نیز در این ملاقات ضمن ابلاغ سلام های گرم وزیرخارجه کشورش، ظرفیتهای توسعه بیشتر مناسبات دوکشور را فراوان خواند .

وی تاکید کرد: در دوره ماموریت خود در ایران بیشترین تلاش خود را برای گسترش مناسبات و افزایش همکاری ها در آینده بویژه در جهت نزدیکی دو ملت بکار خواهد برد .

سونگ با اشاره به پنجاهمین سالگرد برقراری مناسبات سیاسی تهران – سئول اضافه کرد : باید از این فرصت و مناسبت برای تحکیم روابط دو ملت و دو کشور استفاده کرد.

سیام**۹۱۲۹*

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.